cech-musi-na-iphone-pracovat-20-dni-american-na-nej-vydela-za-3-dny
Apple Novinka Čech musí na iPhone pracovat 20 dní, Američan na něj vydělá za 3 dny

Čech musí na iPhone pracovat 20 dní, Američan na něj vydělá za 3 dny

Mirek Kočí

Mirek Kočí

12. 9. 2017 19:00 46

Internetový srovnávač cen Srovname.cz připravil analýzu vývoje cen iPhonů v ČR za posledních 10 let a srovnání s cenami hlavních konkurentů, porovnal cenový rozdíl při nákupu iPhonu u nás a ve Spojených státech a srovnal, kolik dní je třeba pracovat při průměrné mzdě na nákup nejlevnějšího iPhonu v Česku a v USA.

Reklama

„Apple v roce 2007 odstartoval revoluci smartphonů s modelem iPhone 2G. U příležitosti 10. výročí jsme zpracovali tuto statistiku, která sice není z pohledu českého spotřebitele zrovna potěšující, ale i tak se dá předpokládat, že nově uvedené modely iPhonů si u nás opět najdou zástupy nadšených fanoušků a uživatelů,“ říká David Folprecht, majitel cenového srovnávače Srovname.cz.

Čech musí na iPhone pracovat 20 dní, Američan na něj vydělá za 3 dny
i Zdroj: PCTuning.cz

O kolik se v ČR prodává stejný iPhone dráž než v USA

Čech musí na iPhone pracovat 20 dní, Američan na něj vydělá za 3 dny
i Zdroj: PCTuning.cz

Nejmenší cenový rozdíl byl u modelu iPhone SE, který se v ČR začal v roce 2016 prodávat „jen“ o 2 874 Kč dráž než v USA. Největší cenový rozdíl byl u modelu iPhone 6S Plus, který se v ČR v roce 2015 začal prodávat o 12 424 Kč dráž než stejný model v USA.

Čech musí na iPhone pracovat 20 dní, Američan na něj vydělá za 3 dny
i Zdroj: PCTuning.cz

Čech musí na iPhone pracovat 20 dní, Američan na něj vydělá za 3 dny
i Zdroj: PCTuning.cz

V roce 2007 stačilo na nákup iPhonu pracovat v USA dva dny, zatímco v ČR s průměrnou mzdou (20 957 Kč) bylo hypoteticky třeba pracovat 12 dní (v ČR se první iPhone 3G začal prodávat až v roce 2008). V roce 2016 si Američan s průměrnou mzdou (120 809 Kč) vydělal na nejlevnější model iPhonu za 3 dny. Proti tomu Čech s průměrnou mzdou (27 589 Kč) musel pracovat celých 20 dní.

Zdroj: srovname.cz

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama