Radeon Vega FE má výkon mezi GTX 1070-1080
autor: Z. Obermaier , publikováno 29.6.2017

Dalo se čekat, že někdo FE verzi otestuje také ve hrách, ti kdo nečekali na Vegu, dobře udělali.

Před několika dny AMD uvedla Radeon Vega Frontier Edition. Jelikož jde o úplně normální grafickou kartu s čipem Vega, dají se na ní, stejně jako na podobných kartách Nvidie, také hrát hry. Hraní je také oficiálně podporováno, kartu lze přepnout do režimu „Gaming“, ovládací obrazovka ovladačů zčervená jako u klasických herních Radeonů a můžete hrát. To udělal její majitel, který kartu otestoval. Dle jeho vlastních slov na Vegu čekal dlouho, a proto si koupil FE edici za 1200 liber. Chce ji do malého herního PC ke 4K televizoru. V podstatě ho nyní lituji, že věřil slibům AMD, že čekat na Vegu se vyplatí... mohl hrát už dávno s „mini“ verzí GTX 1080 Ti a byl by vysmátý. Výkon Vegy FE je totiž celkem nízký... na dnešní dobu a tolik očekávané GPU.

Radeon Vega FE má výkon mezi GTX 1070-1080

Vega osazená v počítači s Core i7-4790K přetaktovaným na 4,4 GHz

Radeon Vega FE má výkon mezi GTX 1070-1080

Krabice s kartou za 999 USD nebo 1200 liber (EUR)

Radeon Vega FE má výkon mezi GTX 1070-1080

Karta samotná je hezká, o tom žádná ...

Radeon Vega FE má výkon mezi GTX 1070-1080

Specifikace karty - max Boost 1600 MHz, paměti pracují na 945 MHz, kapacita 16 GB

Pospěšme k výsledkům, které nás zajímají nejvíc. Karta je totiž celkem slabá na to, že má jít o zcela novou architekturu na které se pracovalo několik let. Problém je ten, že karta byla navržena v době, kdy ještě GTX 1080 neexistovala, a AMD očividně s jejím vysokým výkonem nepočítalo. Dnes jsme ale už jinde, máme GTX 1080 Ti, Titan Xp a Voltu v herních kartách na spadnutí. Výkon Vegy FE by možná oslnil vloni, letos je to ale bída. Už teď je Vega minimálně půl roku opožděná proti plánu, a na trh by měla přijít až v srpnu nebo dokonce v září. Pokud se tyto čísla potvrdí i v recenzích u herních modelů, máme zde R600 „druhé vydání“.

 

  • Výsledek Time Spy byl 6785 bodů, přetaktovaná GTX 1080 má 7300 bodů, GTX 1080 Ti umí 9000 bodů
  • Výsledek Fire Strike Ultra byl 5091 bodů, lehce přetaktovaná GTX 1080 má 5330 bodů, GTX 1080 Ti umí 7150 bodů
  • Výsledek DOOM Vulkan 4K - 55-65 fps, to je na úrovni GTX 1080, ta má kolem 60 fps. GTX 1080 Ti dává bez OC kolem 80 fps
  • Výsledek Witcher 3 4K haiworks OFF 28-35 fps, to je někde kousek nad GTX 1070! GTX 1080 má výrazně vyšší skóre
  • Frekvence karty kmitají mezi 1350-1650 MHz dle hry, většinou ale jede pod 1600 MHz (1530 MHz)
  • Chladič je absolutně nedostačující, karta je hlučná a okamžitě omezuje výkon díky dosažení teplotního limitu
  • Přetaktování GPU i MEM je v podstatě nulové ...
  • Těžení kryptoměn není nijak oslňující, ale za to možná mohou drivery a špatná optimalizace soft-minerů

 

Ve stávajícím stavu nabízí uvedený Radeon Vega herní výkon ve 4K někde mezi GeForce GTX 1070 a 1080. A to při spotřebě, téměř dvakrát vyšší. GTX 1080 je celkem úsporný čip s TDP 180 W, Vega atakuje 300W hodnotu, při stejné a možná i nižším výkonu. Pokud na tom bude i herní verze RX obdobně, tak má AMD problém. Zamysleme se nad tímto výkonem detailněji...

I kdyby byla Vega jen Fiji na vyšších taktech, což víceméně je, tak při taktu vyšším o 40–60 procent musí podávat výkon vyšší o podobná čísla, pokud výkon čipu nebrzdí propustnost HBM2, což by snad neměla. My se ale díváme na výkon vyšší cca o necelých 30 procent nad Fury X. Není to málo, ale čekal se dvojnásobek. Kde jsou ta zrychlení ze slajdů AMD?

Zdali jsou toto výsledky, které nám chce AMD nabídnout s Vegou RX nevíme, ale obávám se, že zázrak dalších 30 procent výkonu nepřinese. První ovladače jistě nemají stoprocentní výkon, ale může za měsíc AMD o toli navýšit výkon jen driverem, když Vegu a její drivery ladí už rok? Spíše ne. Zbývá nám měsíc, a uvidíme oficiální čísla herní karty... do té doby ale jistě některý youtube magazín kartu vezme a prověří pořádně, včetně nasazení vodního bloku. Tedy jsem přesvědčen, že na opravdu dobře změřené výsledky nebudeme čekat nijak dlouho.

Update: kartu otestoval magazín PCPer a výsledky jsou shodné, výkon mezi GTX 1070 a 1080, dokonce je řada horších než u testování „toho chlapíka“ před nimi. Redaktor PCPer byl z výsledků úplně mimo, stále blekotá, že nejde o herní kartu. Může být Vega opravdu tak slabá? Uvidíme u Radeonu RX.

Zdroj: Videocardz



Tagy: AMD  Vega  Radeon  RX  Frontier Edition  GeForce  Volta  Pascal  výkon  
 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
29.6.2017 15:02:41   213.192.39.xxx 3815
Taaaak, a hura na OBRa.
29.6.2017 15:04:16   78.41.168.xxx 1523
nebral by som to až tak tragicky, lepšie že niečo vôbec vydali.
Ako dizajn modrej tehly nieje zlý, len no, vysávač.
30.6.2017 00:41:37   86.49.123.xxx 70
Jj někdo hezky napsal je o 30% více sexy než FuryX
29.6.2017 15:09:40   89.176.144.xxx 5712
Ten polsky klucina tu kartu koupil za 976 liber. Opet ''spolehlive'' info od OBRa
29.6.2017 15:14:09   89.176.144.xxx 5310
A nekoupil si ji na hrani, ale na praci(je to Senior Engineer). To by musel byt padli na hlavicku nebo fanatik jak ...
29.6.2017 15:16:30   89.176.144.xxx 2822
A minuskari jsou tupani, kteri nemaji radi fakty, ale pohadky od ''jenvyssiho''
29.6.2017 16:28:45   78.102.116.xxx 1426
mamrde, obr tady měsíc četl komentáře odborníků z diit o tom, jak Vega je určitě výkonem mezi 1080 a ti a zcela určitě blíže ti ... nedivím se tomu jeho projevu po prvních testech ...
29.6.2017 22:16:38   188.167.252.xxx 04
ta spotreba ak bude 300W je to len pre ťažbu imaginárnej meny a ta doba raz prejde
29.6.2017 15:12:03   178.77.240.xxx 5919
Pane Zlobre, nechcete nam rovnou udelat herni testy na Nvidiu Teslu?
29.6.2017 16:30:18   78.102.116.xxx 1816
proč by to dělal? Koduri mlel něco o tom, že karta sice není určena pro hráče, samozřejmě kvůli ceně, ale že hry plnohodnotně umí ... nepamatuješ?
29.6.2017 16:55:40   47.60.137.xxx 329
“Consumer RX will be much better optimized for all the top gaming titles and flavors of RX Vega will actually be faster than Frontier version!”
29.6.2017 19:26:26   78.102.116.xxx 726
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
29.6.2017 19:36:52   47.60.137.xxx 215
Ze mě? Já jen cituju toho Koduriho, protože ty jsi tak blbej, že si to ani neumíš najít..
30.6.2017 07:50:20   78.102.116.xxx 211
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
30.6.2017 00:43:44   86.49.123.xxx 26
to bylo v době kdy Vega FE neměla Gaming Mode - tedy plnohodnotné gaming drivery, v době kdy vega měla stát 1200USD (potvrzeno dvěma lidmi AMD pár dní zpět) Proč najednou snížili cenu, když mají bomba produkt konkurující profi kartám za trojnásob ceny?
29.6.2017 17:38:29   178.77.240.xxx 322
Prej ze kvuli cene. Ty jsi ale kousek. Bagr taky umi jezdit kurva na zavodni trati. Ale proc by to do prdele delal?
29.6.2017 19:24:21   78.102.116.xxx 616
jo, já jsem kousek, tak si projdi komentáře kolem Koduriho prohlášení i ta prohlášení k tomu, pak se do někoho navážej ...
29.6.2017 15:15:17   37.221.244.xxx 915
http://www.guru3d.com/articles-pages/geforce-gtx-1080-ti-review,12.html. Pokud tedy běžela Vega na 60-70, znamená to, že je o 30% rychlejší než FuryX. Tedy v průměru někde kolem 1080."

A No-X dělal chytráka
"Ne, běželo to na podobných fps jako TI (60-70). Jenže:
Sniper elite ve 4K je velmi friendly pro Fury - kde je Fury X ve 4K jen lehce pod 1080.
Viz. >
29.6.2017 15:18:58   37.221.244.xxx 412
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
29.6.2017 15:21:53   79.127.204.xxx 64
doba odkazování na to co jsme kdy psali a my jsme to říkali je tu zas!
29.6.2017 15:21:04   47.60.137.xxx 334
Výsledek Witcher 3 4K haiworks OFF 28-35 fps, to je někde kousek nad GTX 1070! GTX 1080 má výrazně vyšší skórehttp://www.reddit.com/r/Amd/comments/6k4jwh/live_vega_testing/Bobře opět lžeš...
skutečnost: The Witcher 3 @ 28-35 FPS at 4K Hairworks on / 41-42 FPS with Hairworks off (80 C running the game)
link: >
29.6.2017 15:24:18   37.188.177.xxx 1119
Vykon 1070-1080 postaci vetsine hracu, zalezet bude na cene. A odhady vykonu bych bral s rezervou, byla to vypocetni karta a ovladace jiste nebudou odladene na herni pouziti i kdyz to jde. Uvidime az vyjde ofiko. Ale je fajn ze i ve vyssi segmentu bude konkurence a to je potreba, aby byly normalnejsi ceny.
29.6.2017 15:27:43   47.60.137.xxx 589
Já jen, že Bobr uvádí výsledky se zapnutým Hairworks a tvrdí, že to je s Hairworks OFF. Ať už záměrně, nebo omylem, tak prostě kecá..
29.6.2017 16:33:02   78.102.116.xxx 1117
podle amd jsou ovladače na všechno, stačí jen přepnout ... zase někdo nečte ...
29.6.2017 18:02:41   104.223.123.xxx 63
Nevím proč, z toho přepínání režimů mám iracionální hrůzu, husí kůži. Proč proboha?
29.6.2017 18:13:36   185.87.185.xxx 08
No není to super? Ocasem vyklikávanou vychytávku? Příležitost se uprdnout.
30.6.2017 00:48:59   86.49.123.xxx 46
Jenže ti co ten výkon chtěli už to mají 13 měsíců v počítači, tehdy to bylo něco extra, ale pořád jsou to mainstream karty... AMD highend karta srovná nižší segment konkurence
1.7.2017 08:37:10   213.220.206.xxx 00
b00ne podívej, ale procák Obr použil 4790k, tvůj postlý test je na 1800X s tím, že tester narozdíl od Obra ještě kartu dodatečně dochlazovat kvůli throttlingu. S jeho metodikou ty výsledky budou odpovídat
29.6.2017 15:25:10   10.0.2.xxx 7017
Je Vám jasné vážený pane Obermaiere, že tohle není herní karta. Jen pro vaše info a to, že má režim na hry nebo aplikace je úplně jedno, protože je to především profi karta ne herní, ale když už se naskytne možnost mít další clickbait článek proč ne, že?
29.6.2017 16:40:55   78.102.116.xxx 610
asi jako Titan xp není profi karta ...
29.6.2017 15:25:43   109.71.213.xxx 7320
Další snůška keců od tohoto negramota... Proč toho trolla s PCT nevykopnete ??
29.6.2017 16:41:43   78.102.116.xxx 1830
protože by pak museli zaměstnant tebe a to by byl konec pct ...
29.6.2017 17:33:34   213.211.33.xxx 724
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
29.6.2017 18:46:18   185.112.167.xxx 201
Tak pro tebe mám připravenou doménu ITkabaret.cz
29.6.2017 19:28:52   78.102.116.xxx 28
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
29.6.2017 15:53:29   162.243.166.xxx 189
Ta karta není pro hráče. Je avizovaná pro vývojáře, v tom nabízí jakous takous hodnotu, 16GB VRAM je dost paměti na ledasjaké experimenty, v té je taky přidaná hodnota. Ještě stále jsme neviděli detaily verze s vodním chlazením - ta za určitých předpokladů smysl dávat může. Ale na vzduchu mělo jít TDP někam k provedením Nano - imho.
Pokrok ve výkonu je velmi malý, oni se to snaží zamaskovat tradičně lepšími výsledky ve vybraném softwaru. V podstatě to jen nahrazuje největší nedostaek původního Fiji - žalostně malou kapacitu paměti. Až na tu paměť skepse, karta se hodí jen velmi úzce zaměřeným lidem, kteří jsou zvyklí si dělat věci na koleně.
29.6.2017 16:37:02   195.228.45.xxx 42
Jasně, "že v tom je budoucnost", jenže co naplat, uzavřená konkurence šlape do pedálů a jim nezbývá, než se dívat a vézt. Přitom Nano mi dávalo určitou naději, že se formou přeorientují správným (mým) směrem. To rozpolcení ovladače taky důvěru příliš nevzbuzuje.
29.6.2017 17:34:41   213.211.33.xxx 215
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
29.6.2017 17:47:54   104.223.123.xxx 21
Kapacita vyšší prioritou - mi příjde sympatičtější, než přístup předchůdce. Ta kapacita je prozíravá, protože to s čím přicházejí, zatím neumí spravovat virtuální a heterogenní paměti. Teoreticky má šanci chytit druhý dech v budoucnu, ovšem ne při tomhle příkonu.
30.6.2017 00:52:00   86.49.123.xxx 24
Bude to stejný čip, který i teď s 300W drží 1440MHz při 80+ stupních a optimalizace driverů to nezvednou o víc jak 5-10%
29.6.2017 16:49:25   194.228.11.xxx 2111
O čekání a kdy to mělo vyjít/vyjde nemá smysl moc psát, o lidech, co na něco pořád jen čekají si myslím své, ať si klidně čekají až do hrobu, ale ten výkon, to je teda vážně zklamání na 300tdp kartu dneska, zvlášť, když tu je za cca rok Volta, která to zase posune někam dál všechno.. S Pascalem nVidia těžce vládne...
29.6.2017 17:28:20   166.70.207.xxx 67
Chtějí za každou cenu prezentovat vyšší výkon, než konkurence, a pak to dopadá jako Hawaii a Polaris 10. Ty karty jsou technologiemi a paměťmi zajímavé pro spoustu lidí ale TDP to velmi sráží. Hrajou na první pozice, přitom ale z principu nemůžou hrát víc, než druhé housle.
29.6.2017 17:06:03   94.112.179.xxx 1910
To za ty roky nepřijdete na jiný zápor, než je spotřeba ? to všichni jezdíte v půllitrových Smartech nebo co ? hamba
29.6.2017 17:08:44   185.112.167.xxx 125
Ne...v Teslách
29.6.2017 17:31:00   92.52.23.xxx 255
to je tak strasne citat nieco od vas p.O ved neni mozne aby ste si nezgustli a nezhodili AMD vzdy ked nieco spravia....
29.6.2017 18:25:42   185.112.167.xxx 163
Ten jetel už jinej nebude a i kdyby to dopadlo lépe tak to bude špatně, tohle je už čistá špína.

"V podstatě ho nyní lituji, že věřil bláhovým slibům AMD, že čekat na Vegu se vyplatí"

On a někoho litovat? ještě když si koupil AMD
29.6.2017 18:17:06   78.45.21.xxx 436
Uz jste zapomeli, jak vas tady Obrmajer krmil pul roku tim, jaky bude Ryzen propadak? To ze tady ladoval jeden vymysl za druhym. Jeden vyplod choreho mozku za druhym.

Osobne si taky myslim ze RX nebude nic moc, ale pockam nejdriv na herni testy RX verze a pak nadavat ;)
29.6.2017 18:19:53   77.234.242.xxx 259
OC KARTY JE 1660MHZ S CIM NIK NERATAL PAMATE 960

FE KARTA JE URCENA NA SVOJE UCELY A TAM JE RYCHLEJSIA AKO TITAX XP

AMD JU NIKDY NA HRY NEUKAZOVALA iba ako zaujimavost ,kudori uz zahlasil ze mame este mesiac pockat
29.6.2017 18:36:53   185.112.167.xxx 5511
Mě se ta karta líbí už jenom proto, že Obrovi ne , ti co mi dají palec dolů poprosím na toaletě použít mušle, buďte dobří
29.6.2017 18:41:56   77.234.242.xxx 124
bude este veselo , ale aj keby bola 1080oc rovesnicka a aj Vram tomu sedi ,tak to stale AMD moze zaklincovat cenou 399-429
30.6.2017 00:58:03   86.49.123.xxx 51
za tu cenu by se to prodávalo dobře, otázkou je, kolik na tom AMD vydělá, však Korudi jasně říkal v prezentaci pro investory že to je nějakých 14% trhu (myšleno high end GPU resp 400+ USD) ale leží tam snad 80% zisku (ty čísla nemám přesně v hlavě) tudíž je to velice klíčový segment, v lowendu se získává tržní podíl, v high endu se vydělává. Vega má větší čip než 1080, HBM bude stát určitě taky víc než G2X paměti, tzn s takovou cenou na té kartě budou za tu cenu "krvácet"
29.6.2017 19:32:13   78.102.116.xxx 215
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
29.6.2017 19:37:00   77.234.242.xxx 154
quadro nestoji 999
30.6.2017 01:02:46   86.49.123.xxx 61
Jenže pro profi aplikace je klíčová podpora driveru, tu titanx nemá, quadro ano, proto quadro na slabším čipu překoná silnějšího titana v profi aplikacích. To není o ceně...

Navíc P4000 stojí v CZ i s DPH kolem 22 tisíc, tedy výrazně méně než Vega FE, má výrazně nižší spotřebu a... to co jde na netu tak tu Vegu umí setřít...
30.6.2017 07:22:42   78.45.21.xxx 36
Az na to, ze Vega FE je spise konkurenci pro P5000, ktera stoji 50+k ;) Ma sice o neco nizsi vykon, ale taky za drastisticky nizsi cenu..

https://www.extremetech.com/computing/251780-amd-radeon-vega-frontier-edition-benchmarks
30.6.2017 08:00:39   78.102.116.xxx 56
vždyť je úplně jedno kolik stojí, kolik profíků kouká na cenu? Ty a ještě kdo?
30.6.2017 11:34:06   78.45.21.xxx 33
Gogo, tvrdit, ze 'profik' nehledi na cenu je fakt pitomost. To je jako tvrdit ze zavodnik auta nehledi na cenu.. Samozrejme hledi. Nekdo ma penez vic a da je za to, nekdo je za to neda a nekdo je ani nema..a vsechno to mohou byt 'profici'. Stejny jako vsude jinde.
30.6.2017 12:12:34   194.228.23.xxx 25
profík hlavně hledí na certifikaci driverů, tudíž AMD není volba.

Navíc fanoušci pořád blekotají o nějakých nedotažených driverech. Který profík si chce koupit kartu za 1000 dolarů a mít nedotažené drivery? AMD samo říká že ty drivery obsahují vše, jen herní driver nepatří k nejnovjším.

Další věc je, na Vega kartě už několikrát prezentovali nějakou tu hru v 4k, proč by to najednou bylo jinak?

Není ani tak problém že ta Vega nemá výkon jako by si někteří přáli, ale největší problém si dělá samo AMD - vyvolají hype - první 4k karta - a kde je to 4k, když to sotva tahá 2k.

Asi jako polaris a VR pro masy, kolik lidí má polarise ke kterému koupili třikrát nákladnější VR headset?
30.6.2017 17:39:24   81.30.247.xxx 13
Hlavně bych chtěl vidět ten Polaris co dává 2x60FPS v Doomovi pro VR...
30.6.2017 18:00:15   78.45.21.xxx 00
Sohlasim, ze tohle vydani karty je fakt divne.
Jinak k otazce kvality ne-firepro driveru pro FE jestli jsou dostatecne pro profi praci nebo ne, se nemohu vyjadrit. Neni to moje oblast
30.6.2017 13:14:52   78.102.116.xxx 25
ti "profíci" o kterých mluvíš, koupí cokoliv za cokoliv a prostě lepí, co se dá ... já mluvím o profesionálech, ale to slovo ti asi mnoho neříká ...
29.6.2017 19:46:56   47.60.137.xxx 136
Proti Quadru bude WX9100, čistě profi Vega bez herních driverů, tak jako Quadro. Napřed si něco nastuduj, ať nejsi furt za blbce..
30.6.2017 08:01:59   78.102.116.xxx 36
jo, za blbce jsi tady snad jen ty, pak za menší blbce spousta tvých "přiklikavačů" ... co všechno od AMD bude, to slýcháme přes rok ...
30.6.2017 12:14:12   194.228.23.xxx 25
akorát že to quadro bez herních driverů s přehledem drží +- stejný výkon jako ekvivalentní GTX karty s herními drivery. To samé bude u té Vegy, ty drivery totiž dělají rozdíl maximálně několik málo procent.
30.6.2017 17:37:52   81.30.247.xxx 12
tak to není právda, sám jsem to zkoušel v Unique valley a quadro bylo leckde horší než HD530
29.6.2017 19:07:58   46.229.123.xxx 389
Bobřík opět nezklamal Nicméně, aby Vega nebyla takové překvapení, jako byl ryzen Pamatujete, jak ten místní troll (bobr) avizoval, že Ryzen bude zklamání a výkon slabý? Nu, a ono se stalo krapet něco jiného
Nic, místní srandaplátek musí člověk brát tak, kam ho místní troll dostal a to do ŽUMPY IT světa
29.6.2017 19:33:02   78.102.116.xxx 423
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
29.6.2017 20:02:57   46.229.123.xxx 173
Ryzen = AMD, Vega = AMD. Už chápeš, Mlho?
29.6.2017 20:30:06   78.102.116.xxx 414
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
30.6.2017 01:06:06   86.49.123.xxx 622
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
30.6.2017 08:04:33   78.102.116.xxx 77
nemá smysl tady na tom diit zástupném fóru reagovat na tyhle frustrované imbecily. Akorát se dozvíš, že když máš zabaléný příspěvek, jsi za blbce ... u koho, to už autor neuvádí ...
1.7.2017 08:10:28   78.141.95.xxx 11
gogo1963 je tak trocha mimo cihla.
Aky len proboha moze mat súvis Vega a Ryzen........
Ty kokso to su komentare
29.6.2017 19:08:05   89.102.122.xxx 172
jednak jsou od AMD tradičně neoptimalizované ovladače, ale taky pochybuju že by to vytáhly o další třetinu, možná až bude končit životnost karty...
A už ten dlouhý porod a mlžení ze strany AMD dávalo tušit že je něco špatně. NV svým nečekaným zvyšováním výkonu i na 28nm procesu to dost zkomplikovali. Jelikož tahle "Frontier edition" je na způsob NV "Founders", tak to vypadá že bude následovat podobná historie jako s Hawaii jádrem. Je jasné že ten čip byl navržen pro menší takty, takže na těch 1300Mhz může být spotřeba i teplota ve slušných mezích, ale každých 10Mhz nad bude výrazně navyšovat spotřebu i teploty . Jenže pak bude problém s výkonem, taktování se přirozeně konat nebude protože výrobce už tak žene čip kam se dá
29.6.2017 19:33:02   89.102.122.xxx 40
a můj osobní názor je že pro GCN architekturu jde o "Final Frontier" (aka Star Trek FF)
29.6.2017 19:17:57   212.79.110.xxx 106
všimli jste si ovladače 17.1.1, které vyšly 17.1.2017 - bůhví jestli tu kartu vůbec podporují
29.6.2017 19:34:34   78.102.116.xxx 76
ovladače na Vegu jsou venku víc, než rok ... jen ta karta jaksi furt nic ...
29.6.2017 19:39:10   78.102.116.xxx 31
ale klidně to mohlo běžet na 17.6, že
29.6.2017 19:44:31   94.112.209.xxx 54
No jasně, printscreen udělal na 17.1.1, pak udělal reinstal na 17.6 a kartu otestoval))
17.6 je jediná verze ovladačů, co ofiko podporují Vegu. Se divím, že mu vůbec najela plocha.
29.6.2017 19:50:20   78.102.116.xxx 63
podívej se pozorně, 17.1.1 je driver verze 16.50.2611 a ne 22.19.384.2 ... viděl bych to na chybu gpu-z, nebo nějakou speci verzi ovladače ... sám autor píše, že ovladač byl z tohoto měsíce ...
29.6.2017 19:54:34   47.60.137.xxx 110
Ovladače jsou v pořádku, ty čerstvě stáhl. Jen GPU-Z to blbě ukazuje. To číslo před závorkou je 2 dny starý ovladač, to už bylo potvrzeno.
30.6.2017 00:38:05   86.49.123.xxx 72
Stejnou logikou... od kdy Micron vyrábí HBM2 Drivery jsou ok, navíc dnes vyšly nové a PC Perspective to testuje a výsledky má stejné. Mají i zdroj který splní "recommended PSU"



Navíc už před půl rokem prezentovali vegu na Doomu, pak Sniper Elite a plácali se po ramenou jak jim to skvěle běží, tak jaký problém s drivery by měl být, že...
29.6.2017 21:39:54   212.79.110.xxx 149
Už několikrát jsem vám říkal,že AMD nemůže mít výkonější kartu když neumí TILE BASED RENDERING, a tam NVIDIA získává strašně moc A druhá věc je, žě VEGA má jen 64 rops jednotek a ještě k tomu strašnou odezvu HBM pamětí. Tudíž dokud AMD neudělá uplně novou architekturu, nemůže být lepší. At'si DD říká co chce, ale pro AMD to znamená konec. Nvidia za chvíli představí VOLTU a na to nebude mít AMD odpoved další 4 roky....bohužel NVIDIA nemá konkurenci a ani mít jentak nebude
29.6.2017 22:16:39   176.106.187.xxx 73
Chvalabohu, uz som sa bal ze budeme kupovat nieco ine ako Nvidiu, vsetci su s nou spokojny, preco by sme to mali menit?
30.6.2017 00:39:19   86.49.123.xxx 48
já jsem nespokojený, 1080 už mi nestačí výkonem ani pamětí, Vega bohužel nenabídne nic co by NV neuměla lépe.
30.6.2017 13:18:12   88.83.225.xxx 32
Právě TILE BASED RENDERING je to, co momentálně u Founders Edition nefunguje, takže na závěry je stále brzo, uvidíme za měsíc. Chyba spíš je, že za současného stavu neměli zapínat herní ovladače. Možná bude opravdu potřeba nová revize čipu.
30.6.2017 13:39:31   88.83.225.xxx 12
mimochodem herní ovladače, které používá jsou stále lednové 17.1, běží jen základní rozpoznávací vrstva, ale nic víc
30.6.2017 14:20:21   78.102.116.xxx 03
než tady bude provozuschopná a dostupná nová revize čipu, bude už koukat na záda Voltě ...
30.6.2017 00:35:22   86.49.123.xxx 161
Aktuálně běží live přenos PC Perspective a testují Vegu FE na dnešním driveru a dle PC Perspective a komunikace s AMD tomu driveru nic nechybí.


Herní výkon je kolem té 1080 nebo FuryX + 30-40%, spotřeba o 100-120W víc než u 1080

Teploty jdou na 83-85 stupňů a takt se jim stadardně ustálil na 1440MHz - začínal na nějakých 1580, takže karta jednoznačně throtluje termálně.

Odběr v 2k Witcherovi byl avg 280W, v benchmarku Metra v 4k pak těch 300W. Měřeno poměrně sofistikovaně na PCI-E sběrnici a jednotlivých konektorech

V idle to má relativně slušných avg 15W spotřeby.

V defaultu jim dost lítala spotřeba po pár sekundách, vyřešeno zvýšením otáček větráku (4.700ot) - raketa - pak se spotřeba ustálila, takty zůstaly.

Pokud budoucí drivery přinesou lepší optimalizaci, můžeme se bavit tak o 10% výkonu max. Tzn dostanem se tam kde s OC 1080 a na až 50% vyšší výkon než FuryX... U polarisu se také zvedl výkon proti předchozí generaci zhruba o 50%...

Herní vega, pokud bude chtít být rychlejší, bude muset žrát víc než 300W!
30.6.2017 11:50:02   81.30.247.xxx 15
Díky za info, 300W, vrtulník v podání 4700ot/min? To už jsem někde viděl, tady je legendární video: https://www.youtube.com/watch?v=u5YJsMaT_AE a koukám že v tom AMD pokračuje
30.6.2017 07:24:13   37.221.252.xxx 61
Četl jsem, že mezi workstation a gaming profilem není žádný výkonnostní rozdíl. Kdo někdy viděl fungovat profigrafiku s profi ovladačema, musí mu být jasné že je něco v nepořádku. Dle mého (a něco naznačoval i Koduri) ještě nejsou v "gaming" profilu žádné optimalizace a ty se tam objeví až s příchodem RX Vega. Do té doby bych nepanikařil, pak se uvidí.
Mimochodem už před víc jak rokem jsem psal, že herní Vega bude FuryX s vyššími takty a tím přímo úměrnou vyšší rychlostí + 5-15% za optimalizace a novější revizi GCN(GCN 3 / GCN 5). Kdo čekal zázraky je blázen.
30.6.2017 08:10:51   78.102.116.xxx 62
ty bys možná nepanikařil, ale Koduri klidně spát nebude ... jakou cenu asi nastaví na herní vegu? Budou šetřit na velikosti HBM, ale při náročnosti této výroby se jim nezaplatí ani vývoj ... ... cena kolem 15 tisíc nic neřeší ...
30.6.2017 09:55:41   37.221.252.xxx 42
Kodurimu to může být u zadele. Vega nevznikla za jeho vlády a těžko ho bude za ní někdo(rozumnej) soudit. Pokud se mu produkt nelíbil, mohl ho pouze zrušit (a to by investoři asi nepřežili). Taky je známo že peníze se poslední dva roky hrnuly hlavně do procesorů.
Nevíš nic o tom kolik grafickou divizi stál vývoj Vegy. Je to evoluce Fiji. Nemusel to být takový majlant. A vývoj HBM i přes jeho současnou cenu je budoucnost. V HBM vidím spoustu potenciálu a možnosti jeho nasazení. Což může AMD do budoucna přinést hodně kapitálu nejen z prodejů, ale i patentů.
30.6.2017 13:19:43   78.102.116.xxx 33
já respektuji tvůj názor, ale respektuji taky názor těch co říkali, že vega s Fiji nemá absolutně nic společné, že je to naprosto jiný čip ... kdo ví, kde je pravda ...
30.6.2017 13:20:58   78.102.116.xxx 24
... ještě k tomu HBM ... nvidia stojí někde bokem, když píšeš o kapitálu, patentech ...
30.6.2017 17:36:42   81.30.247.xxx 25
Napamatuji si kdy naposledy vydala nVidie a nebo intel čip bez ovladačů?
30.6.2017 08:40:59   77.234.242.xxx 45
Elmnator: Will the consumer RX version be as fast at the Frontier version?

RK: Consumer RX will be much better optimized for all the top gaming titles and flavors of RX Vega will actually be faster than Frontier version!
30.6.2017 12:07:15   217.66.162.xxx 84
Jj stejný pán také říkal

Naše řešení pod 500 dolarů je rychlejší než konkurence za 700 dolarů - představení Polaris a demonstrace 2xRX480 vs 1xGTX1080.

A jaká je realita? V AotS 2xRX480 překonala GTX1080 a to byl taky poslední titul kde se to těm kartám povedlo. Takře řečeno bylo A: je rychlejší, akorát chybí B: jen v jedné hře.

Dnes navíc AMD řešení pod 500 dolarů překonává v jedné hře řešení konrurence s cenou pod 500 dolarů --
- konkrétně se bavíme o 478 vs 499 kdy 499 má téměř o polovinu nižší spotřebu a výkon se nemění s tím jak dobře/špatně herní titul podporuje CF.
30.6.2017 17:34:36   81.30.247.xxx 19
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
30.6.2017 20:50:31   213.226.209.xxx 10
" B: jen v jedné hře."

ac CF/SLI reseni nemam rad vetsinou ho nedoporucuji tak tohle je ocividna nepravda
30.6.2017 13:10:59   88.83.225.xxx 10
tam asi nebudou, když je AMD stále ladí, navíc je pravděpodobné, jak se nedávno ukázalo, že přímo v čipu je vypnutá minimálně jedna funkce, kterou se Vega odlišuje od Fury, jen se teď neví, jestli nebude třeba nová HW revize, protože to proste nechodí, nebo jestli se to podaří rozchodit i bez toho
30.6.2017 13:39:49   88.83.225.xxx 13
mimochodem herní ovladače, které používá jsou stále lednové 17.1, běží jen základní rozpoznávací vrstva, ale nic víc
30.6.2017 14:47:07   192.168.0.xxx 01
..tak poslat do dolů, lámat Ether. Beze srandy, na to by to mohlo být dobré, většina AMD karet je dost slušná v tomhle oboru.
1.7.2017 08:12:11   78.141.95.xxx 00
Asi maju vysoký výpoč.výkon že ?
1.7.2017 16:42:23   31.134.222.xxx 11
Doporučuji si přečíst komentáře na webu Videocardz, jsou tam zajímavé poznatky jako že karta co má 300W a cpu 4790k na 4,4Ghz , je poháněna zdrojem o výkonu 550W od corsairu
1.7.2017 16:50:57   31.134.222.xxx 01
Slyšel jsem jen 30% oproti Fiji ? Na to že Fiji je herní grafika a má vodní chlazení, navíc jede téměř na maximum, oproti vzduchem chlazené, na Deep learning dělané Vega ? O kolik je výkonnější 1080 ti proti 980 ti ? O 50% procent ve hrách ? Podle testů taky kolem 30-40% a to se bavíme o kartách, které jsou jen na hry. Tady prostě očividně někdo ujíždí na sklence červeného...
2.7.2017 08:10:22   194.228.20.xxx 10
Neměla by se FE edice porovnávat s Quadrem, když to není herní karta? Když "herní" ovladače v podstatě žádnou herní optimalizaci neobsahují? Respektive jejich přehození do herního režimu nemá vůbec žádný efekt?
Já bych teda RX Vegu do žita ještě neházel. Uvidíme za měsíc...

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

234 čtenářů navrhlo autorovi prémii: -35.8Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.