proti-spamu-bojuje-60-prazanu-na-morave-jen-38-lidi
Novinka Proti spamu bojuje 60 % Pražanů. Na Moravě jen 38 % lidí

Proti spamu bojuje 60 % Pražanů. Na Moravě jen 38 % lidí

Mirek Kočí

Mirek Kočí

21. 5. 2017 11:00 2

Když se řekne spam, Češi si nejčastěji vybaví nevyžádanou poštu. S ní si spam spojuje 37 % lidí. 18 % si myslí, že se jedná hlavně o obtěžující e-maily. 16 % dotázaných přijde na mysl reklama. 15 % respondentů se domnívá, že spam jsou viry. Je zajímavé, že čím vyšší dosažené vzdělání, tím více si dotázaní myslí, že spam je nevyžádaná pošta. Upozornila na to společnost Mailkit.

Reklama

Muži a ženy se liší ve svém pohledu na spam. Muži si s ním spojují nevyžádanou poštu (36 %), obtěžování (27 %) a reklamu (18 %), zatímco ženám se také při vyslovení tohoto slova vybaví nevyžádaná pošta (39 %), poté viry (23 %) a reklama (14 %).

Téměř polovina českých uživatelů Internetu se snaží bojovat proti spamu. Konkrétně se jedná o 43 % dotázaných. Nejvíce lidí proti němu bojuje v Praze, nejméně pak na Moravě. V Praze se s ním snaží vypořádat 60 % dotázaných. V Čechách pak 41 %. Na Moravě takto odpovědělo pouze 38 % obyvatel.

Nejčastější metodou boje je označení e-mailu jako spam. Takto se zachová 71 % dotázaných. 69 % si nastaví pravidla příchozí pošty a 63 % se odhlásí přímo na webu odesílatele. 21 % e-mail pouze smaže a 19 % kontaktuje odesílatele s žádostí, aby je už v budoucnosti znovu neobesílal. Pouze 0,5 % Čechů podává kvůli spamům podnět na Úřad pro ochranu osobních údajů. Novinkou je, že za rozesílání obchodních sdělení je zodpovědný nejen rozesílatel, ale i ten, v jehož prospěch je obchodní sdělení zasíláno.

Pouhá čtvrtina respondentů týdně obdrží méně než pět spamových zpráv. 27 % Čechů jich ve své e-mailové schránce najde 6-15. Nejvíce Čechů (37 %) jich týdně dostane 16-50. 12 % dotázaných do e-mailu dorazí více než 51 těchto zpráv týdně.

Výzkum pro Mailkit zpracovala agentura STEM/MARK na začátku letošního března. Ve vzorku bylo zahrnuto 511 respondentů.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama