pruzkum-tretina-rodicu-sve-deti-nechava-na-internetu-bez-dozoru
Novinka Průzkum: třetina rodičů své děti nechává na internetu bez dozoru

Průzkum: třetina rodičů své děti nechává na internetu bez dozoru

Mirek Kočí

Mirek Kočí

12. 5. 2017 05:00 2

Podle průzkumu, který si nechala zpracovat společnost O2, třetina rodičů stále nevěnuje žádnou pozornost bezpečnosti dětí na internetu, a to i bez ohledu na rostoucí počet případů kybernetické kriminality. Ta se za posledních pět let téměř ztrojnásobila.

Reklama

Děti jsou digitálním technologiím často otevřenější než jejich rodiče, ale nedokáží si uvědomit jejich rizika. „Dnes existuje celá řada technologicky vyspělých způsobů, jak děti na internetu chránit. „21 % rodičů využívá nejrůznější nástroje pro kontrolu dětí při používání internetu,“ komentuje výsledky aktuálního průzkumu Tomáš Minka, odborník na internetovou bezpečnost O2.

Průzkum se také zaměřil na aktuální fenomén, Modrou velrybu, a ukázal, že lidé stále nemají jasno v tom, zda jde či nejde o pravdivou informaci. Ačkoliv téměř polovina rodičů si o tomto fenoménu zjišťovala více informací, za hoax ji pokládá pouze třetina. O Modré velrybě se většina rodičů (69 %) poprvé dozvěděla z médií, pouze 5 % rodičů neslyšelo o Modré velrybě vůbec.

Ze studie dále vyplývá, že více než čtvrtina lidí nevyužívá žádné zabezpečení telefonu a téměř tři čtvrtiny lidí heslo svého telefonu nemění. „Telefony a tablety jsou zařízení, která dnes lidé běžně připojují k internetu, ale bezpečnost příliš neřeší. V případě zabezpečení počítače nebo notebooku jsou lidé obezřetnější, využívají antivirové programy a bezpečnostní hesla.

„Podle našeho průzkumu více než polovina respondentů používá pro e-mail hesla, která se skládají z podstatného jména a čísla a domnívají se, že jde o hesla dostatečně bezpečná, což bohužel není pravda,“ doplňuje Minka. Více než 70 % uživatelů e-mailu si svá hesla pamatuje, avšak zhruba 20 % lidí si je zapisuje na papír nebo do dokumentu v počítači, uzavírá zpráva.

Zdroj: O2

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama