necekane-odhaleni-xiaomi-ve-skutecnosti-patri-ceske-firme-cez
Novinka Nečekané odhalení! Xiaomi ve skutečnosti patří české firmě ČEZ

Nečekané odhalení! Xiaomi ve skutečnosti patří české firmě ČEZ

Mirek Kočí

Mirek Kočí

1. 4. 2017 09:00 7

Pravděpodobně největší marketingová kampaň současnosti dospěla svého rozuzlení. Světoznámá značka mobilních zařízení a domácích spotřebičů Xiaomi je ve skutečnosti pouze technologickou divizí známého českého energetického gigantu. Přes jisté náznaky se tento fakt dařilo českému vedení úspěšně tajit od roku 2010 až doteď. Mnoho strategických rozhodnutí "čínské firmy" tak dostává zcela nový kontext.

Reklama

Známého pravidla "pod svícnem je největší tma" se pravděpodobně držel management českého dodavatele energií při tvorbě nové byznysové strategie na trhu elektroniky a mobilních zařízení. Nyní však přicházíme s několika důkazy, které jasně odhalují podstatu zákulisních vztahů. Ke zjištění došlo pečlivou analýzou materiálů a výrobků tzv. "čínské firmy Xiaomi".

Prvním důkazem je jasná příbuznost loga české firmy s rádoby čínskou společností. Vedení české energo-korporace se pravděpodobně domnívalo, že takto absurdně okatá citace vlastního loga nebude nikomu podezřelá. Osm let se skutečně podstatu věci dařilo zakrývat. Při podrobnější analýze však byly nalezeny další nezvratitelné důkazy a to přímo ve zdrojovém kódu proprietárního operačního systému produktů "Xiaomi" užívaného na mobilních zařízeních - MIUI (viz. obrázek níže). Jasné spojení se dá jen těžko zakrýt.

Podle posledních zjištění bylo celé vedení virtuální firmy Xiaomi vytvořeno z najatých čínských herců přímo v Šen-zenu a Pekingu, kteří měli pro Evropu a zejména Česko předstírat že jsou skutečnými manažery superúspěšné technologické firmy. Čínská státní televize Ču-Mim současně z natočených a nafocených materiálů vysílá už od roku 2010 populární reality show s názvem "Fake West Business". Ze zisků pak česká společnost financuje nákladnou krycí kampaň v Evropě. Jedním z vodítek vedoucích k odhalení byl i odchod herce ztvárňujícího roli Hugo Barry. Podle zákulisních informací se nepohodl s produkcí reality show a v lednu 2017 po čtyřech letech odešel. Jeho úlohu by měl v další sérii čínské televize převzít Sagvan Tofi.

Zásadní strategické chyby se však česká firma dopusitla, když na jaře roku 2016 některé své telefony omylem osadila čipy s LTE frekvencemi 800 a 900 MHz. Příchod telefonů, které podporují tzv. "české LTE" frekvence vzbudil definitivní podezření, že něco není v pořádku. Proč by se čínský gigant obtěžoval zohledňovat ve svém byznys plánu jedinou evropskou zemi s deseti miliony obyvatel? Nedávné otevření prvního Xiaomi Concept Space v Praze a představení řady domácích spotřebičů série Mi Home je jen posledním plivnutím do tváře. Ve skutečnosti má českému energetickému gigantu pouze otevřít dveře do českých domácností.

"Čínština i angličtině měla z telefonů Xiaomi původně zmizet až na konci roku 2017 a telefony se už měly prodávat pouze s češtinou jako jediným jazykem. Současně se pracovalo na jazykové verzi pro Brno a Ostravu. Po tom průšvihu s příchodem “globálních modelů” se ale od toho upustilo," komentuje strategii firmy Jiří Opletal, jednatel Lion Mobile.

"Nejvíc mě mrzelo, když producenti vyškrtli roli Hugo Barry. Ten herec byl takový usměvavý chlapík, ale kontrakt zněl do konce roku 2016 a na nových podmínkách se nedohodli. Potkal jsem se i s hercem, co hrál Lei-Juna (vlastním jménem Qa-Hoax, pozn. red.). Ten se nejvíc smál, když viděl při návštěvě v Praze obchodní centra Paladium a Nový Smíchov. Říkal, že takhle vypadají v Pekingu večerky, kam se chodí jen pro nudle," popisuje zážitky z natáčení seriálu Opletal.

Zdroj: Xiaomi

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama