AMD Ryzen ve světových recenzích...
autor: Z. Obermaier , publikováno 3.3.2017

Recenze jsou venku, někde ZEN masakruje Intel, někde ale dosti zaostává. Hlavně ve hrách ...

Dnes jste u nás jeden článek o Ryzenu od AMD četli. V přípravě je rozšířená recenze s teoretickou částí a srovnáním více modelů. V mém testu budou modely 1800X, 1700X a 1600X, tedy uvidíte výkon všech čipů pěkně pohromadě. Nyní ale k světovým recenzím: Vybral jsem dva velmi známé s dobrým kreditem, spíše AMD-friendly weby, tedy nemůže nukdo tvrdit, že jsem vybral ty, kde AMD nějak znevýhodňují.

Multi-výkon je brutální

AMD Ryzen ve světových recenzích...

V určitých testech, je výkon vyšší než Core i7-6900K, jak ukazuje obrázek, zde je skóre vyšší o 3 procenta. To je dobrý výsledek, AMD Ryzen je dobrý CPU pro renderovací stanice a podobné, spíše profi stroje - já třeba Cinebench nehraji moc často.

I když také ne všude …

AMD Ryzen ve světových recenzích...

AMD Ryzen ve světových recenzích...

Takový výkon v multi-thread ale nepodává Ryzen konzistentně všude, zde vidíte, že je třeba v kompresi výrazně pomalejší než Core i7-6900K. Někde na úrovni Core i7-5820K nebo Core i7-7700K, což jsou šesti a čtyř jádra. ZEN má výkon nevyrovnaný i v jiných testech. 

Single thread na úrovni Ivy Bridge-E

AMD Ryzen ve světových recenzích...

AMD Ryzen ve světových recenzích...

Při porovnání IPC napříč architekturami, je na tom ZEN dobře, ovšem Broadwell-E je ve velké většině aplikací výkonnější, jen v několika málo, je ZEN i lepší. Ve hrách je to ale jednoznačné, ZEN za Broadwell-E zaostává celkem znatelně.

Herní výkon bída …

AMD Ryzen ve světových recenzích...

AMD Ryzen ve světových recenzích...

Jak už naznačil test architektur ve hrách, je i herní výkon slabší. Za 7700K zaostává o 20 procent (FHD), druhý graf ukazuje také jasnou převahu všech procesorů Intel, dokonce i Core i7-5820K je výkonnější. Zde ZEN jasně prohrává, 7700K je stále nejlepším herním CPU.

Přetaktování nulové …

AMD Ryzen ve světových recenzích... 

Co mne zajímalo nejvíc je taktování. Dokonce jsem i uvažoval, že bych na ZENu postavil nový testovací stroj, ale bohužel nepostavím. Přetaktování 4 GHz je přetaktování nula. I Core i7-6950X dává 4,3-4,4 GHz pro všechna jádra, můj Core i7-5960X bez potíží 4,7 GHz. Možná se dočkáme u další generace ZEN+. Tohle je ale bída ...

Spotřeba perfektní

AMD Ryzen ve světových recenzích...

Spotřeba ZENu je skvělá, tedy na úrovni Core i7-6900K. jak ukazuje měření, rozdíl je pouze 9W, což není nijak podstatné číslo. Proti FX jsme ale o "milion" wattů jinde ... tohle je super.

Celkový výkon

 AMD Ryzen ve světových recenzích...

Na Hardware.fr vyšel průměrně Ryzen 1800X +/- 8 procent pod Core i7-6900K, což je skvělé číslo - vzhledem k cenám čipů.

AMD Ryzen ve světových recenzích...

 Na Computerbase.de to vyšlo stejně, tedy asi 9 procent navrch pro Core i7-6900K

Cena a shrnutí

V multi-vláknovém výkonu dostal Intel za vyučenou, kdy Ryzen 1800X nabízí výkon jen kousek pod Core i7-6900K. To ovšem za polovinu ceny, což je jasná bomba. K ceně ale musí zákazník připočíst desku a DDR4, tedy jej upgrade vyjde už dosti draho. Výkon je ale značně nevyrovnaný, v multi vláknových i single vláknových úlohách. Záleží hodně na chlazení, ZEN je v tom podobný Bulldozeru. Ten také podával někde slušné výsledky, někde propadal. ZEN nikde přímo nepropadá, ale jeho výkony nejsou stabilní. Herní výkon je v mnoha hrách slabý, někde je slušný - opět nevyrovnaný výkon.

Přetaktování se skoro nekoná, což je škoda. Spotřeba i ceny jsou slušné, zdali to ale bude stačít k tomu, aby se Intel pohnul se svými cenami, to uvidíme. Jedno je jisté, Intel v náročných aplikacích dostal lekci, což jistě povede k vyššímu výkonu jeho nadcházejících čipů.

Zdroj: Computerbase.de a hardware.fr



Tagy: AMD  ZEN  Ryzen  1800X  1700X  1600X  
 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
3.3.2017 12:14:31   10.6.17.xxx 4621
jej, z testera sa stal resersista
5.3.2017 17:12:52   188.167.10.xxx 52
tých ktorý nadávajú na široký pohlaď na Ryzen . Profesionálne stanice budu asi meniť predajne pomery .Ale hrací stroj no neviem .
Ak chcete čítať onanie ze zen je herný CPU treba isť na DD
3.3.2017 12:24:21   91.237.168.xxx 6425
Jadro zen ma vykon ako Intel +- gambrinus, jediny hendikep su frekvencie, takze asi tolko. Stači poladiť frekvencie.... cele caro I7-7700K je vyskoka frekvencia, v hrach prehravaju aj vseky Intel procesory oprtoti 7700K, no ked si date nieco enkodovat a chcete sa aj bavčať, 7700K strati svoje čaro a prehrava.... Blahozelam AMD, vykon na jadro je super... už iba poladiť frekvencie.
4.3.2017 10:10:48   88.212.28.xxx 181
Pekne video pre fandov i7-77OOK, pretaktovane na 5ghz proti AMD ryzen na 3,9Ghz, pozrite na vytazenie CPU a..... a zistite, ze Ryzen je skvele herne CPU, vlastne zvladne 2hry naraz ....., bravo AMD..... hehe.... https://youtu.be/BXVIPo_qbc4
4.3.2017 10:11:27   88.212.28.xxx 31
https://youtu.be/BXVIPo_qbc4
4.3.2017 20:49:53   182.48.159.xxx 10
Zajimave video
Mne by zajimalo, jak se bude chovat SLI na dvou kartach ve hrach, kde ten i7700k jede uz pri jedne na doraz..
5.3.2017 11:49:25   46.229.123.xxx 40
Když se člověk koukne na vytížení i7 7700K ve hře Watch Dogs 2 (CPU často i na 100% vytížení) tak by bylo zajímavé porovnat SLI/CF na Ryzenu a i7 7700K.
3.3.2017 12:26:35   89.103.37.xxx 2072
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
3.3.2017 12:42:14   10.6.17.xxx 7213
bezne ale i7 7700K na 5GHz nedas, vsetci pisete ako by to bolo s prstom v nose
3.3.2017 14:03:41   78.102.116.xxx 941
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
3.3.2017 15:13:03   89.103.37.xxx 1038
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
3.3.2017 22:38:20   182.48.159.xxx 193
Ja jem nasel na netu dokonce ofiko recenze 7700k, kde jej nedali ani na tech 5Ghz..s tim tvrzenim bych byl opatrny, urcte ne vsechny kousky jdou.
Dalsi vec, co si dost pribarvujete je, ze kazdy, kdo kupuje 7700k jej ma na takt. To asi ne. Pokud si jej lidi kupuji treba v hotovych sestavach, malokdo jeste taktuje. Spousta tech lidi nema ani predstavu, co je to OC.
Chtelo by to trochu stridmejsi pohled na vec ;)
4.3.2017 06:42:13   81.30.247.xxx 428
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
4.3.2017 08:11:14   182.48.159.xxx 151
Jarousi, proc odpovidas na ty pismenka, kdyz je neumis ani precist..tve pochopeni psaneho textu je jak z marsu..
5.3.2017 17:23:58   188.167.10.xxx 10
no K je odomknutý intel a je drahší tak neviem kto by ho kupoval keď netaktuje .
Ale je to podobne ako odomknutý Ryzen aj tak ho nikam nepretakujete
5.3.2017 17:15:19   188.167.10.xxx 00
ten pohlaď aký ma DD
5.3.2017 17:03:51   188.167.10.xxx 00
ale na 3,9Ghz určite . AMD nastavilo Zen na max ako sa len dalo .AMD nebude ladiť frekvencie to je na GF ak chcú ozaj vyrábať 2018 už 10/7nm tak to siliť nebudú
3.3.2017 12:46:27   212.111.14.xxx 9516
Já teda Ryzen 1700X chci mít jako základ herního stroje a na chocholouška si nepřipadám. Společně s GTX 1080 a QHD rozlišením, mi Ryzen přijde jako mnohem lepší volba protože... v QHD v konfiguraci 1800X + GTX 1080 je rozdíl oproti intelu +/- 2 FPS (s moji 1700X jen potaktuju o 200MHZ a jsem tam)
Navíc získám čtyři jádra / osm vláken, což se mi hodí pro Unreal Engine, což se mi hodi pro Visual Studio, NAVÍC, vzhledem k tomu, že nechci pc měnit po dvou letech, mám do budoucna zajištěnou jistotu, že 8/16 spojené s optimalizací a spojené s DX12 ve hrách, mi prostě perfektně pošlape...A NAVÍC... mám jistotu, že až přijde Zen+, tak jen Ryzen prodám...dva měsíce povalím na notebooku a do stejné platformy si koupím vylepšenej optimalizovanej Zen+, který bude zase někde jinde a nemusím kvůli tomu pomalu měnit celej pc.

Opravdu si na chocholouška nepřipadám.
3.3.2017 13:10:30   194.228.11.xxx 1347
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
3.3.2017 13:37:12   178.17.1.xxx 4811
Chápeš ty pako, jaký je obrovský rozdíl v jednojádrovém výkonu mezi FX a Ryzenem? Jak velkou ztrátu mělo FX na intel a jak malou má Ryzen?
3.3.2017 13:47:07   195.212.29.xxx 245
No troška si neobjektívny. Čo ale od fanboya čakať... FX bolo sklamanie už od začiatku, bolo jasné, že výkon tam jednoducho nie je a dizajn čipu je nevydarený. U Zenu je jasné, že výkon tam je, len ho treba trocha odladiť, a má rozhodne čo ponúknuť. Navyše aplikácie využívajú viac vláken oveľa lepšie, ako v dobách FX (ktoré sa držalo prekvapujúco dobre na to, aké staré je). AMD má len zlomok veľkosti Intelu, hádam si nečakal, že ich zabijú... Jednovláknový výkon je dobrý, ale problémy má s výkonom keď sú využité 2-4 vlákna, čo je typická herná záťaž. Špekuluje sa o problémoch so schedulerom, čo sa rozhodne vyladiť dá.
3.3.2017 15:05:45   46.5.160.xxx 121
Vidis, a to je na tom to zajimave. Treba na Linuxu (viz phoronix.com) je FX v docela jine vykonove pozici proti Intelu nez na Windows.
Takze si rikam - jak moc je to chyba HW (CPU v tomto pripade) a jak moc SW (Windows v tomto pripade). Ano, bez diskuze FX nebyl/neni vylozene "povedenej" procesor (at byly/jsou duvody jakykoli), ale rozhodne to neni tak, ze "že výkon tam jednoducho nie je a dizajn čipu je nevydarený"
3.3.2017 14:29:03   93.99.166.xxx 215
No nevím, to moje FXko v některých dx12 hrách chytá 3-4 roky od výroby druhý dech až neuvěřitelně...
3.3.2017 16:10:06   77.75.74.xxx 511
Ona to není ostuda ani v DX11, viz testy na DéDé, to rozhodně není žádná ostuda, až jsem překvapen, jak relevantní ten procík stále je!
Holt jádra ničím nenahradíš
5.3.2017 17:18:37   188.167.10.xxx 30
práve DD je naj tester
3.3.2017 13:17:36   84.242.67.xxx 843
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
3.3.2017 17:59:05   212.79.110.xxx 180
Tak nemyslím, že je to fail. Nejsem příznivcem AMD, ale v tuto chvíli je pro domácnosti Ryzen lepší volbou, protože je univerzálnější. Na profi práci bych zůstal u Xeonů, u stávajícího porfolia her jistě bude dostačovat i7-7700, ale na cenově dostupný CPU, který kromě her zvládne i editaci videa, fotek a práci CAD/CAM je Ryzen momentálně výhodnější volbou.
3.3.2017 14:04:57   78.102.116.xxx 324
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
3.3.2017 12:48:41   77.208.68.xxx 382
Je otázka kolik lidí by si chtělo koupit cpu za 15 tis. čistě na hry ve fullhd..
To nějak nedává smysl, tam bude i7-7700K vždy lepší volbou. Ryzen ocení spíš někdo, kdo využije ten multithread při práci a zároveň si chce něco zahrát. A nebo používá vyšší rozlišení, tam je to vše na stejno, limitované grafikou.
3.3.2017 15:59:19   213.226.245.xxx 231
Je otázka kolik lidí by si chtělo koupit cpu za 15 tis. čistě na hry ve fullhd..

A kolik lidí by si chtělo kouppit CPU za 32000 čistě na hry... https://www.alza.cz/intel-core-i7-6900k-d4249138.htm

Jak už jsem psal jinde, je třeba počkat na R5. Ta bude levnější a herní výkon by mohl být podobný, protože 8 jader podle mě hry ani nevyužijou, spíše využijou vyšší frekvenci. Dobré by bylo, kdyby by šla dobře nataktovat, aspoň 4,3 GHz, byla by to docela bomba za ty předpokládané peníze (cca okolo 7000 Kč).

Nebo si koupit R7 1700, popohnat jej na 4 GHz a máš za necelých 10K Kč libovej univerzální procák.
3.3.2017 20:42:37   89.102.122.xxx 80
jak v čem - ve FPS kde hrají prim hlavně dvě silná vlákna vítězí rychleji taktovaný procík s lepším ipc. Ovšem u strategií kde se lépe využívá jader je situace úplně jiná. Jde fakticky o stav který se řešil dávno mezi vysokotaktovanými dvoujádry a pomaleji čtyřjádry. Kdo si pořídil dual tak musel poměrně brzy upgradovat. S oc q6600 se dalo vydržet hodně dlouho
6.3.2017 07:34:56   37.48.40.xxx 21
Taktuji vetsinou lide co jen hraji. Pro pracanty (a obcasne hrace) je taktovani vetsinou nepripustne. Radsi si chvilku pockam, nez abych pri tydenim renderingu riskoval pad systemu. A navic rozdily fps ve hrach po taktovani jsou stejne vetsinou nepodstatne, mit 60 nebo 70 fps je vcelku burt. A u ryzenu mi ten herni vykon zase takova bida neprijde, 150 fps vs 210 je opravdu "nezbytny" narust fps. V normalnim rozliseni ve kterem hry lide hraji ty rozdily jsou zanedbatelne a to jeste malo kdo bere v potaz, ze tenhle procesor asi neni na rozdil od 7700k moc urceny na hry. Beru v potaz ze pokud si nekdo K koupi asi chce vetsinou taktovat, ale vetsinu lidi stejne v testech zajima default takt (v mem okoli uz neni nikdo s nataktovanym CPU)...
3.3.2017 12:28:10   88.81.93.xxx 436
obr psal aspon trosku objektivne.. vsechna cest. kazdopadne k tem hernim vykonum, prosakuji problemy ohledne SMT, ma to resit novejsi biosy a taky snad update win ohledne core packingu.. narust by mel byt okolo 10%
3.3.2017 12:50:48   212.111.14.xxx 219
se "SMT" má u těhle vícejádrových procesorů problémy i Intel, tohle je čiště odfláknutá práce vývojářů her.
3.3.2017 13:55:55   151.237.229.xxx 224
Pretoze vyvojari mali posledne tri roky Ryzen k dispozicii aby svoje hry vyladili

Aha, nemali.
3.3.2017 16:36:00   178.209.129.xxx 80
Ja bych vyvojare az tak moc neobvinoval, vetsi porci problemu ocekavam za strany MS.
U Intelu se to s HT casem srovnalo (vyjimky existuji), ale nejakou dobu to trvalo.
3.3.2017 12:36:03   85.93.125.xxx 133
Citace:
"V mém testu je také model 1800X, 1700X a 1600X, tedy uvidíte výkon všech čipů pěkně pohromadě."


Už se na to šestijádro těším ;)

Oprav si to...
3.3.2017 12:36:55   212.111.14.xxx 687
Není nad to si kolegiálně veřejně rýpnout do práce kolegy
Obříku ty si arogantní prase.
3.3.2017 12:38:28   213.29.66.xxx 662
takze pri koupi 6900K desku ani ram pripocist nemusim?
3.3.2017 14:09:08   78.102.116.xxx 126
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
3.3.2017 14:57:41   213.29.66.xxx 221
upgrade z cehokoliv (i z 2011-3) na 1800x+mb+ram vyjdou porad o 10k levneji nez upgrade na 6900k...
3.3.2017 16:48:51   83.208.208.xxx 90
Asi tak o 20tk
3.3.2017 18:19:35   212.79.110.xxx 70
Mě osobně i7 na 2011 přijdou jako takový předražený úlet, takové technologické demo od Intelu (do teď ). K 2011 bych si rozhodně pořizoval Xeon, protože tahle platforma je pro mě osobně už spíše profi sféra. Mít peníze navíc, tak bych začal někde u Intel Xeon E5-2630v4 za "pouhých" 20-21k, frekvence samozřejmě z pohledu hráče katastrofální, ale ostatní parametry pro seriózní práci vynikající (jo, Intel Xeon E5-2683v4 ještě lepší, ale takový profík zase nejsem ). Prostě záleží na tom, co kdo potřebuje a preferuje, nicméně jak jsem psal výše, pro výkonné domácí PC je tč. logičtější vzít Ryzen (asi bych dal hlas obyčejné 1700, za tu cenu výborný kauf + skvělé provozní vlastnosti).
3.3.2017 12:45:09   95.47.178.xxx 257
R7 1800x nie je zamerany priamo na hry. Na to podla mna nasadia r5/r3, ktore budu mat menej jadier, ale frekvencne by mohli byt na tom lepsie. Nakoniec aj r7 1800x ak dava v hrach cez 100 framov, tak o co ide? Chcel by som vidiet cloveka, co volnym okom zisti rozdiel medzi 100 a 130 framov (obzvlast na 60Hz monitore ;-) )
Ked MS updatne Windowsy pre Zen a firmy jednotlive appky (rar atd.), tak to bude (pre cloveka, co potrebuje upgradovat) dobry kauf.
3.3.2017 13:51:35   195.212.29.xxx 250
Vyzerá to, že architektúra, resp výrobný proces má limit niekde jemne nad 4 GHz, ktoré sa dajú dosiahnuť pohodlne, ale za tým je stena. U nižších modelov nečakám vyššie takty, max ak 100-200 MHz. Čo ale čakám je, že ukončia éru drahých inteláckych dualcore nad 100 dolárov, a aj i5 bude musieť aspoň jemne zlacnieť.
3.3.2017 14:47:38   93.99.166.xxx 315
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
6.3.2017 07:46:39   37.48.40.xxx 10
A ve ktere hre ve full hd a vys jsou tak velke rozdily fps?
3.3.2017 15:16:49   89.173.95.xxx 40
"Prepad" vykonu pri komprimacii nie je z hladiska vyvojarov aplikacie ani z hladiska AMD riesitelny. Komprimacia je jednym z mala uloh vykonavanych domacimi pouzivatelmi, kde je rychlost RAM extremne dolezita. Preto ma quad channel vyrazne navrch nad dual channel systemami - vacsina obmedzenia pochadza totiz prave z rychlosti pamate a nie rychlosti CPU. A dual channel jednoducho nikdy nebude schopne za rovnaky cas preniest tolko dat ako quad channel.
3.3.2017 16:42:48   178.209.129.xxx 33
Moc bych se nedivil, kdyby R5 byly zamcena 8 jadra, hlavne z duvodu vadnych cipu, ale jak uz AMD nekolikrat provedlo, tak je tu sance na umele uzamceni z duvodu poptavky (a kdyz bude stesti, pujde to odemknout).
3.3.2017 12:49:16   194.213.41.xxx 387
Tak ta první věta.. pobavila. Chudák kolega... řekl bych, že autor tohoto článku je opravdu již na stanovení nějaké odborné diagnózy ...
3.3.2017 12:50:24   194.213.41.xxx 93
resp. ten úvod obecně ..
3.3.2017 12:55:04   188.175.77.xxx 290
On je rozdíl dělat recenzi pod NDA, které končí za cca 36 hodin (ano CPU dorazilo dost pozdě), kdy ještě nikdo neví, co a jak (ne)funguje a mít na to třeba 14 dní se všemi už veřejně dostupnými daty, které se dají použít. Některým "kolegům" z jiných redakcí nedorazil review kit třeba vůbec.
3.3.2017 15:09:57   46.5.160.xxx 110
A ja Vam chci podekovat a rict, ze uz se tesim na Vase dalsi testovani a recenze jak Ryzenu tak jinych CPU :-)

Drzim palce, jen tak dal!
3.3.2017 12:55:14   90.183.112.xxx 195
"dle mého vysokého standardu" myslis tim EGO standard?
3.3.2017 12:59:12   195.80.183.xxx 150
Vyzera ze zatial vysledky ovplivnuju aj uefi na doske a pre lepsie herne vysledky sa zatial doporucuje vypnut SMT. Takze tie vysledky v hrach a aj tie inkonzistencie v testoch su pravdepodobne sposobene tymito problemami.

Citace:
from performance issues could possibly be stemming from asus motherboards that i recently just read from techreport as many of these reviewers are running asus crosshair vi boards and seeing performance gains by switching to a gigabyte and asrock boards. level1 on youtube concluded the same point that a simple ufei update changed results so much they decided to holdout releasing benchmarks and threw them all out. advising viewers to take all the benchmarks this week from sites with a grain worth of salt.
3.3.2017 13:53:12   195.212.29.xxx 312
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
3.3.2017 13:05:43   90.183.112.xxx 388
Obre, kdybys dohledl dal, nez za zkopirovane obrazky z cizich webu, tak by ses mimojine docetl, ze vykon u ZEN je i omezeny diky nedoladenym BIOSum, jak jsem se nekde docetl. V jedne recenzi zkusili na vyzvu AMD vypnout HT a voala +5% vykonu navic. Jasne, proc to delat... Nicmene jde videt, ze vykon je zavisly i na nastaveni BIOSu, desce, pristupu jejiho vyrobce a do budoucna bude jen lepsi a lepsi. Ackoliv se venujes problematice oproti me temer na full time, tak me udivuje, ze ti tahle informace unikla - pritom mas "vzdy vsechno z prvni ruky a tonejlepsi"... ty, ty ,ty.
3.3.2017 13:08:56   194.228.11.xxx 949
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
3.3.2017 13:10:58   90.183.112.xxx 228
To je fakt, ktery se dal cekat a v dobe zacatku prodeje prvnich i7 bylo to same i u Intelu.. tj. ty tvoje krapy.. je to nova technologie, chvili trva, nez si to sedne. to pochopi i cvicena opice.
3.3.2017 13:25:17   77.208.68.xxx 125
Tak to se vědělo snad od začátku ne, že ve hrách nemůže Kaby dát..
3.3.2017 15:16:42   213.211.33.xxx 226
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
3.3.2017 15:21:44   77.208.43.xxx 210
Však Intel překonal, stačí si přečíst ty recenze. Dokonce i 6900K za 1100$ To že si nějaký hlupák Crha myslí, že cpu za 500$ by mělo sloužit na hraní her ve fullhd, to je jiná věc..
3.3.2017 15:24:47   178.17.1.xxx 160
Nelži trolle. Nikdo neříkal, že ve hrách Ryzen roznese KabyLake.
3.3.2017 17:00:23   88.81.93.xxx 310
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
6.3.2017 20:11:32   188.167.10.xxx 10
to ze ich kopíruje DD je OK?práve na ochranu obre ich kopíroval lebo nieje jeho meranie . To chcete ozaj na všetkých portáloch onanie DD ? A banána za protinázor?
3.3.2017 13:07:34   194.228.11.xxx 1435
Takže i7 stále nejlepší procák na hry jak ukazují další a další testy ... až ta nesmyslná manie okolo Rýženu opadne, bude čas začít se těšit, co předvede Kafe.
3.3.2017 13:45:53   178.17.1.xxx 94
Nejlepší procák na hry je i5-7600k a rozdíl v ceně vrazit do grafiky.
3.3.2017 13:59:04   151.237.229.xxx 44
i7 je lepsia. Nedavno tu bol test vplyvu HT na herny vykon. i7 mala aj +10%.
3.3.2017 14:12:53   78.102.116.xxx 25
za týden, nebo dříve bude 6700K za 6-7 litrů a ten opravdu nemá problém s provozováním na 4,4Ghz ...
3.3.2017 13:08:39   217.31.45.xxx 53
1600X ?

1700 NIE ? NA TEN SOM ZVEDAVY S STABLE OC
3.3.2017 13:14:35   217.31.45.xxx 109
DALEJ NEZABUDAJTE ZE VYKON V HRACH IDE HORE O 10FPS KED VYPNETE SMT A IDE TO NA 8JADIER

DALEJ TREBA BENCHMARKOVAT NA 1440P A 4K .

nik nebude pouzivat high endovy cpu na gaming 1080p 720p a menej
3.3.2017 14:51:51   93.99.166.xxx 10
Tak to vůbec, já ho plánuju na 1080i a možná i menej. Ono u MOBA a esportů jaksi tam, kde hráč koridorovek s fps končí, tak esport gamesy začínaj (100+fps), tam nejde o grafiku, to utáhne kolikrát nějaká mainstreamovka, ale o výkon procesoru a co nejnižší input lag (a rezerva výkonu CPU nutná pro cheat engine na pozadí ) ). Nedejbože když má někdo 240Hz eizo. Teď by to chtělo ještě rychle dořešit freesync2 a jeho podporu.
3.3.2017 15:19:12   213.211.33.xxx 018
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
3.3.2017 21:04:40   89.102.122.xxx 51
tohle platívalo snad kdysi nejvíc u quake enginu kdy čím víc fps tím líp, dnes už je situace jiná, ale legenda pokračuje...
3.3.2017 13:42:14   94.113.103.xxx 501
Škoda, že už je upravena ta bOBRova neskutečně arogantní a stupidní pomluva jeho redakčního kolegy...
Citace:
"Dnes jste u nás jeden článek o Ryzenu od AMD četli, záměrně neříkám recenzi, jelikož ty vypadají dle mého vysokého standardu na PCT, jinak."
3.3.2017 15:13:27   46.5.160.xxx 180
Ano, to by presne sedelo "zlObrovu" naturelu. Ach jo, on je proste ho**do :-(
3.3.2017 20:53:58   89.102.122.xxx 24
nevim co je na tom zlého, ten testík byl spíš jako předkrm než důkladná recenze. Nic proti autorovi, ale v tom má Obr pravdu. Zřejmě šlo o to aby byla recenze co nejrychleji venku a dle toho to vypadá...
4.3.2017 00:45:47   94.113.103.xxx 70
Třeba to, že tím shazuje práci kolegy a to se prostě nedělá. Když už mu chce něco vyčíst, tak v redakčním kruhu. A navíc se to dalo napsat stokrát lépe, třeba: "Dnes u nás vyšel jeden z prvních základních testů procesoru AMD Ryzen. Brzy se však můžete těšit také na plnotučný procesorový test..."
4.3.2017 01:01:30   182.48.159.xxx 102
Tohle je fakt svinarna, neco takoveho delat. Ale co chcete od cloveka, ktery evidentne nema pater.
A s tema jeho testama viz oblibeny DOsBox apod, predpotopni hry, atd.. zbytecne se vyjadrovat. Jedine, co by mu clovek jeste tak bral, je OC, pokud jej udela. Ale to je tak vse.
4.3.2017 06:46:10   81.30.247.xxx 19
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.3.2017 08:44:04   62.77.85.xxx 00
vyskoej standart [ikona smíchy brečícího smajla]
3.3.2017 14:01:37   84.242.116.xxx 230
Tak podstatné je, že AMD je díky RYZENu opět ve hře. To že AMD má po skutečně dlouhé době co nabídnout je myslím skvělá zpráva pro všechny, včetně Inteláků :-)
3.3.2017 14:23:30   78.102.116.xxx 112
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
3.3.2017 15:03:20   178.17.1.xxx 70
Akciový trh vybírá zisky. Klasika.
3.3.2017 15:15:47   37.48.42.xxx 120
A věříte, že v tomto případě je mě úplně jedno, co si myslí akciový trh?
3.3.2017 15:26:40   78.102.116.xxx 23
to proto, že nemáš akcie AMD ... ale nVidia padá taky
3.3.2017 15:37:13   178.17.1.xxx 22
Akciový trh vybírá zisky. Klasika. To je vždy po uvedení nového zboží. Záleží, zda a kdy se propad zastaví a ztráty smažou.
3.3.2017 15:44:33   37.48.42.xxx 100
Ano, přesně to je ten důvod :-) Jsem technik, ne akcionář. A ačkoliv jsem si sám procesor od AMD do svého PC koupil naposled AM386DX někdy v roce 93 (jinak jsem na Intelu), tak mám upřímnou radost, že se jim něco povedlo a doufám, že to bude ještě lepší.
6.3.2017 20:13:17   188.167.10.xxx 00
nesmúť nik tu nieje akcionár 500+ sú stávky nie akcie
3.3.2017 15:13:25   88.102.49.xxx 171
Takže faktem je, že AMD poprvé přišlo se svou novou technologií SMT až teď. Jak sami píší, musí se tomu i přizpůsobit vývojáři her. Intel má svůj Hyper-threading od roku 2002. AMD již rozeslalo 300 vývojářských sad především herním vývojářům, kteří by tak měli optimalizovat své budoucí i existující herní tituly pro až 8jádrová a 16vláknová CPU Ryzen. Najděte si článek na "jiném" webu.
3.3.2017 15:50:26   62.84.155.xxx 225
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
3.3.2017 16:13:53   178.17.1.xxx 71
Zase lžeš, zvlášť na linuxu se na Buldozer a Pilediver dost optimalizovalo.
Ryzen ovšem už nebude minoritní CPU, navíc SMT funguje mnohem podobněji k Intelu, než fungovaly "polojádra" u FX.
3.3.2017 23:10:46   62.84.155.xxx 13
Nejak priklad te optimalizace, co je potreba provest bys laskave nemel?
3.3.2017 15:48:41   62.84.155.xxx 437
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
3.3.2017 16:14:45   178.17.1.xxx 84
Nikoho nezajímají ty tvoje prolhané komoušské žvásty.
3.3.2017 17:04:25   192.168.3.xxx 22
trolololo
3.3.2017 16:45:20   83.208.208.xxx 32
Nebude ten kolísavý výkon daní za aktuální neoptimalizací SW na architekturu Zen?
3.3.2017 17:38:32   178.209.129.xxx 10
Pravdepodobne. Znatelne za to urcite muzou biosy desek i wokna. S dodatecnou optimalizaci her moc nepocitam, ale par oznameni na tohle tema se objevilo.
3.3.2017 18:00:44   109.71.213.xxx 42
Zas ten zlOBRtroll....
3.3.2017 20:26:10   88.100.13.xxx 83
To je arogantní ko**t...ale když má kripl radost, tak ho necháme
3.3.2017 20:59:33   89.102.122.xxx 29
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
3.3.2017 20:52:41   46.229.123.xxx 43
Když to shrneme, Ryzen se povedl (po těch letech bídy AMD v procesorech) a u GTX 1080Ti ... nějak postrádám ten boom, kterým chtěla nVidia AMD překazit plány uvedení Ryzenu
3.3.2017 22:05:40   182.48.159.xxx 202
..jsem cekal, kde tu zase bude nejaka zlobrikova OBEZLICKA..a somozrejme tady JE )
Na ComputerBase jsou totiz k dispozici 2 grafy herniho vykonu..jeden set modernich her a jeden, ktery reflektuje i stare hry. Zlobrik Vam samorejme da k dispozici ten stary set, kde ma Ryzen vice nevyrovnane vykony )
Kdo se chce podivat, jak si vede Ryzen v novych hrach tak tady.. Vykon 4% za 1770k. Vic myslim neni treba dodavat.

http://tombomino.rajce.idnes.cz/nastenka/#1800x.jpg
Odkaz na stranku:
https://www.computerbase.de/2017-03/amd-ryzen-1800x-1700x-1700-test/4/#abschnitt_vor_und_nachteile_durch_smt
Enjoy!
3.3.2017 22:32:05   182.48.159.xxx 213
Jeste dodatek... Kdyz si clovek prohlidne sadu her, ze ktere Vam tady Zlobrik dal vysledek, tak z tech 6ti her je jedna problematicka .. a to je Total War: Atilla, kde Ryzen straci (pravdepodobne nutnost patche na hru) aje to 42% na 7700k. Pak je tam jeste GTA5, kde si jej da 7700k o 18%.. ale to je vse. Zbytek tech 4 her jede +- autobus jako 7700k. V tom rozsirenem sety 15 her, je vykon v prumeru sorvnatelny s 7700k

ZAVEREM: NEVERTE Zlobrikovi..bude Vam vzdy servirovat to, co se mu hodi do kramu!
3.3.2017 23:14:09   62.84.155.xxx 418
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
3.3.2017 23:30:25   182.48.159.xxx 91
Se Obavam, ze se opravdu neshodnem ;)
4.3.2017 07:34:20   84.42.139.xxx 510
A tím se jako chlubíš?!? Že CPU za 15KKč dotáhlo CPU za 10KKč?!? A je o 10% rychlejší jako CPU za 7KKč?!? No ty vole! Tak to je síla!
4.3.2017 11:42:27   182.48.159.xxx 63
Zkus pouzit to co se ti hybe na krku. Pokud si myslis, ze je CPU pouze na hry,tak je mi te lito ;)
4.3.2017 11:58:59   84.42.139.xxx 36
TWL!!! A ty v tvým příspěvku argumentuješ něčím jiným, než jsou hry?!?
4.3.2017 12:16:44   81.30.247.xxx 48
To jsou AMD fanatici, je zbytečné se rozčilovat.
4.3.2017 20:44:32   182.48.159.xxx 40
Tak to jsem si asi nerozumeli.. ja argumentuju, ze si z tebe te Zlobrik vodi za nos a ze ti ukazuje zamerne to co se mu hodi do kramu (v tomto pripade samozrejme ty horsi vysledky ve hrach, ale nejen tam).
Pokud si chces z toho porovnavat pouze hry, kde CPU, ktery ma daleko vetsi potencial a vykon v ryznych softwarech, nez i7700k, presto je i7700k schopno temer dorovnat a je ti to malo, tak to uz neni opravdu moje starost
4.3.2017 02:16:15   95.103.115.xxx 113
samozrejme ZLOBR vybral do clanku testy WinRAR-u a 7-Zipu kt. su zavisle od pametí a ich radica .. a kedze Zen ma 2 kaalovy radic a Inter 4 kanalovy, vsetci vieme aku vypovednu hodnotu ma vysledok takychto testov ..
INTEL - Call us before you write
4.3.2017 04:14:29   182.48.159.xxx 122
Ono je to jeste lepsi. Zlobrik, nejen ze vytahl ten konkretni test, ktery se mu hodil, ale z tech 2test setu, vytahl 7zip, ktey vysel hure ) Na computerbase taky maji 7zip a ten treba vysel o dost lip nez na hardware.fr. Asi zalezi bud na verzi a nebo co se zipuje.

Je to durt to stejne dokola..Zlobrik manipuluje a dela ze vsech blby.. neveril bych mu, ano kdyby rikal, ze je sobota ;)
4.3.2017 06:47:37   81.30.247.xxx 317
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
4.3.2017 11:48:38   46.229.123.xxx 20
https://www.youtube.com/watch?v=LdqIsqwDRig
4.3.2017 12:18:43   81.30.247.xxx 28
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
4.3.2017 17:32:52   46.229.123.xxx 40
A teď mi teda řekni, když ve vícevláknových aplikacích (komprimace videa například) je stejně výkonný, jak dvakrát dražší Core i7-6900K, to je dle tebe OK?
7.3.2017 16:52:51   46.229.123.xxx 00
Ani mě nepřekvapuje, že si neodpověděl
3.3.2017 22:25:33   109.69.214.xxx 131
Sice už doma nemám ani PC a ani ho neplánuji, ale dle mého jsou to fajn procesory. Připadají mi dokonce modernější a připravenější na budoucnost než Intel, což je docela překvápko. No, třeba Zen někdy uvidím v další generaci v PS5
3.3.2017 22:39:31   182.48.159.xxx 52
Treba se dockame v novem XBOXu..
3.3.2017 23:15:36   62.84.155.xxx 416
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
4.3.2017 09:25:39   109.69.214.xxx 50
Usuzuji dle výkonu v multi-thread. Jinak můj iPhone ani Mac nemají nějak přehršel jader Jinak PC jsem měl opravdu dlouho, poslední roky ale jsem pro ně ho neměl využití, tak jsem ho prodal, takže PC sleduji jen okrajově, ale tyhle Zen procesory jsou dle mého zajímavá věc, takže mě to motivovalo napsat i příspěvek a pochválit povedený produkt...
7.3.2017 10:37:16   62.84.155.xxx 00
Ten je samozrejme vyborny, pokud se benchmarku tyce .... a tim to konci. Je smutne, ze tu v diskuzi neni nikdo, kdo by aspon okrajove rozumel procesorum. Problem ryzenu a vsech vicejader je spolecny pristup do sdilene RAM. Cim vic jader, tim hure. Proto taky vykon v benchmarku je snesitelny, ale realny vykon propada. Proc asi intel vsechny 6ti jadra a vyse dela s quad channel RAM? Problem ryzenu je, ze mel byt ctyrjadro a dual channel nebyl zas az tak limitujici. Ale kdyz zjistili, ze vykonove na intel nema, tak se rozhodli pro PR navyseni poctu jader, kdy spojili dva ryzeny a na zbytek se vykaslali. Takze naoko je vykon vyssi, ale v realu daleko nizsi. Serverove, vicejadrove procesory (XEONy) se delaji s maximalnim paralelismem pristupu k RAM a maji na sobe hromadu cache a i tak dokazou zpracovat spise jednoduche ulohy. Nejake narocnejsi komprese nebo hry, kde protekaji procesorem gigajty, tak proto jsou zkratka nevhodne. Proto kdo ma 10k na CPU, tak na desktopu nemuze dnes koupit lip nez i7-7700k. Ani ten enthusiast segment nema moc co nabidnout, je to spis pozlatko. Na 2011 snad Intel ani 4jadro nenabizi. Nastesti to ma quad channel RAM, ale zase nizsi takty, takze ideal by bylo zakazat dve jadra a pretaktovat na 7700k zbytek + samozrejme 2xGPU, jinak nema platforma 2011 zadne opodstatneni...

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
To, co trapi ryzen se da jednoduse pochopit na prikladu 8mivalcoveho a 4valcoveho motoru. Pokud budou mit oba stejne palivove cerpadlo (RAM)/palivovou trubicku, tak holt sice muze mit 8mi valec o onech 56% vyssi TEORETICKY zmereny (benchmarkovany, nabizi se analogie mereni po vzoru dieselgate:o)) vykon, ale holt se mu REALNE nedostane dostatek paliva uzkou trubickou. Ve finale bude dobre ziveny 4valec mnohem vykonnejsi nez priduseny 8valec ... tak to proste s RAM u CPU funguje. HOWGH!
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
4.3.2017 12:16:24   62.245.121.xxx 41
BTJ
No, hlavně že ty tomu rozumíš, gamblere.
4.3.2017 12:19:34   62.245.121.xxx 91
BTJ
Většinu tvých fekálních příspěvků si ani nemohu "automaticky" přečíst.
4.3.2017 11:11:31   217.170.98.xxx 20
Myslím, že jeden z nej ukazatelů také bude tzv. poměr cena/výkon.
5.3.2017 08:41:04   62.77.85.xxx 51
žádnej test nedělej, ty tvoje polopravdy akorát vzbuzujou vášně a blbnou ty, co tě neznaj.. fanboys na seriozní weby nepatřej..teda ne do redakce..

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

250 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.