skodlive-prilohy-e-mailu-ohrozuji-ceske-uzivatele
Novinka Škodlivé přílohy e-mailu ohrožují české uživatele

Škodlivé přílohy e-mailu ohrožují české uživatele

Mirek Kočí

Mirek Kočí

29. 6. 2016 10:30 3

Nebezpečí infikování počítače vinou nakažené přílohy e-mailu v České republice nepolevuje. V uplynulém měsíci představoval nejčastější hrozbu pro uživatele malware šířící se elektronickou poštou. Jednalo se o JS/Danger.ScriptAttachment, jehož podíl na celkovém počtu detekcí škodlivých kódů dosáhl podle výzkumu společnosti ESET celkem 25 procent. Oproti měsíci květnu, kdy tento malware představoval třetinu ze všech detekovaných hrozeb, se jedná o mírný pokles. I nadále však představuje zdaleka nejčetnější hrozbu.

Reklama

„Tato hrozba se šíří jako škodlivá příloha e-mailu a může do infiltrovaného zařízení stáhnout další druhy malware. Jedná se nejčastěji o ransomware, který zařízení zašifruje a za jeho odblokování požaduje po oběti výkupné,“ vysvětluje Petr Šnajdr, bezpečnostní expert společnosti ESET.

Downloader Nemucod, který se projevuje podobně jako JS/Danger.ScriptAttachment a v květnu představoval druhou nejčetnější kybernetickou hrozbu v České republice, v červnu výrazně oslabil. V přehledu top 10 hrozeb v České republice tento malware klesl až na páté místo. Na jeho dřívější druhou pozici se v červnu dostal malware DOC/Phishing.Agent.AW, využívaný pro krádeže přístupových hesel k internetovým účtům uživatelů, včetně internetového bankovnictví.

Nejlepším způsobem, jak se vyhnout infikování počítače či mobilního zařízení, je používání spolehlivého antivirového nástroje. Spolu s tím je však zapotřebí i odpovědného chování uživatele. Pokud má uživatel důvodné podezření, že e-mailová příloha může být infikovaná, neměl by ji raději vůbec otevírat.

Škodlivé přílohy e-mailu ohrožují české uživatele
i Zdroj: PCTuning.cz

Zdroj: ESET

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama