konzole-xbox-720-ponese-grafiku-s-vykonem-na-urovni-radeon-hd-6670
Novinka Konzole Xbox 720 ponese grafiku s výkonem na úrovni Radeon HD 6670

Konzole Xbox 720 ponese grafiku s výkonem na úrovni Radeon HD 6670

Z. Obermaier

Z. Obermaier

26. 1. 2012 14:29 31

 Všechny naděje na lepší PC hry se rozplynuly, žádné masivní rozšíření DX11 se neuskuteční

Reklama
Konzole Xbox 720 ponese grafiku s výkonem na úrovni Radeon HD 6670
i Zdroj: PCTuning.cz

Od chvíle kdy se objevil DirectX 10/10.1/11/11.1 se vedou debaty, proč se tyto standardy více nerozšíří a v podstatě živoří v pár desítkách herních titulů. Obecné dogma je jasné, za vše mohou zastaralé herní konzole s DX9 grafikou z dob "krále klacka". Herní vývojáři preferují konzole, jde z nich vyšší zisk a pirátství na nich je podstatně méně rozšířené než na PC. Celé ty roky jsem zaklínali Sony a Microsoft, aby nové generace herních skříněk byly osazené nadupaným hardwarem jež by donutil herní vývojáře opustit DX9 a začali ve větší míře používat DX11 k čemuž by je onen hardware nutil. Bohužel, nic takového se asi nestane ...

S každou novou super výkonnou DX11 grafikou jsme se utěšovali, že ta herní bída stovek nenáročných DX9 konzolových klonů přeci "musí" skončit a nastane éra neskutečně pěkné DX11 grafiky. Věřili jsme, že pokud budou konzole DX11 tak i všechny PC hry budou DX11 včteně všech DX11 featurek jež máme rádi. Sen se ale rozplynul. V novém Xboxu nebude žádný výkonný čip GCN nebo Kepler s mega výkonem pro Full HD rozlišení, 3D stereoskopii a pro více připojených TV. Bude tam sice DX11 karta, ovšem s výkonem téměř absolutního low-endu s cenou pod 1000 Kč. Radeon HD 6670 neoslnil ani v recenzích před rokem, neoslní ani nyní.

Co bude s hrami na PC dál? - Jedna věc se podařila, grafika v nejdůležitější konzoli bude DX11, ale také stále kompatibilní s DX9. Opět bude záležet jak se k této skutečnosti postaví vývojáři. Pokud zvolí DX11 může se vizuální stránka i na PC posunout kupředu. Hlavní aspekt DX11 je totiž škálovatelnost kódu dle výkonu GPU. Vývojář napíše DX11 hru jež bez dalších úprav může být spuštěna na slabé i nejvýkonnější DX11 grafice, dle výkonu hardware se upraví i množství detailů jež se zobrazí na monitoru. Díky relativně slabé grafice (hlavně v DX11) se ale nebudou moci vývojáři v grafice rozmáchnout, stejně jako nyní.

Nejčastější argument pro koupi stále výkonnějších a novějších DX11 grafik byl právě, že "jednou přijdou DX11 konzole a my je pak teprve využijeme". Vývojáři začnou psát hry v DX11 a hraní na PC se konečně dočká vizuálně pěkných her. Při pohledu na specifikaci nového XBoxu jež tu s námi bude dalších minimálně pět-šest let, se ale tato teorie hroutí. Vypadá to, že stále budeme na DX11 grafikách prohánět DX9 porty z konzolí se stovkou fps v nejnáročnějších scénách. Zdali to tak opravdu bude ukáže rok, maximálně dva.

Zdroj: IGN

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama