google-chrome-jako-herni-platforma-dostane-podporu-gamepadu-a-webovych-kamer
Novinka Google Chrome jako herní platforma: Dostane podporu gamepadů a webových kamer

Google Chrome jako herní platforma: Dostane podporu gamepadů a webových kamer

Lukáš Voříšek

Lukáš Voříšek

26. 11. 2011 09:00 1

Internetový gigant oznámil rozšíření svého webového prohlížeče o podporu webových kamer, gamepadů a komunikačního protokolu WebRTC. Současně s tím má dorazit nová služba pro streamované online hraní.

Reklama

Jeden z nejoblíbenějších internetových prohlížečů získá v novém roce zajímavé funkce a vylepšení. Stane se díky tomu i jakousi herní platformou pro tzv. cloudové hraní, kdy se o výpočetní výkon postará vzdálený server a na počítač uživatele je streamován pouze výsledný obraz. Zástupce společnosti o tom informoval na letošní Develop konferenci v Liverpoolu.

Google Chrome jako herní platforma: Dostane podporu gamepadů a webových kamer
i Zdroj: PCTuning.cz

Konference je zaměřená na vývoj her a tak nebylo překvapením, že se novinky týkají využití prohlížeče právě k hraní. V chrome si budeme v budoucích verzích moci zahrát s plug-and-play gamepadem, webovou kamerou a mikrofonem. Implementována bude i podpora komunikačního protokolu WebRTC (Real Time Comunications), který je v současné době ve fázi vývoje a postupem času ho čeká zakomponování do předních webových prohlížečů. To vše otevírá dveře pro onlinové hraní a spoustu aplikací spouštěných přímo v browseru (např. videohovory a nejrůznější chaty).

Google Chrome jako herní platforma: Dostane podporu gamepadů a webových kamer
i Zdroj: PCTuning.cz

V Chrome si možná již brzy zahrajeme větší fláky, než je populární Angry Birds.

Přeskočení ovladačové vrstvy systému přináší jisté komplikace a tak bude vývojářům ještě nějakou chvíli trvat, než bude podpora plně funkční. Pokud vše bude fungovat jak má, připojíme k PC s prohlížečem Chrome např. webkameru nehledě na podporu driverů pro daný OS.

Poslední velkou zprávou byla zmiňovaná cloudová herní služba, ne nepodobná známému OnLive, kdy uživatel hraje hru na vzdáleném serveru a je mu streamován pouze obraz. To přináší větší nároky na internetové připojení, ale naopak výrazně nižší na hardware v PC. Největším problémem je v tomto případě licencování a smlouvy s vývojáři her, kde má zmiňovaný OnLive dlouhodobý náskok. Všechn nových funkcí a služeb se dočkáme v prvním kvartálu příštího roku.

Zdroj: Hexus

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama