AMD: DirectX omezuje a stojí v cestě lepší grafice u her pro PC
Hry by mohli vypadat až desetkrát lépe, ale neděje se tak. Na vině je DirectX, které vývojáře omezuje, tvrdí Richard Huddy.
Ačkoli zpočátku nemělo DirectX na růžích ustláno, postupně bylo herním průmyslem přijato a stalo se standardním nízkoúrovňovým rozhraním, za pomocí kterého jsou dnes vyvíjeny hry.
Společnost Advanced Micro Devices (AMD) – přední výrobce grafických karet, s tím ale - zdá se - není moc spokojeno. Richard Huddy, ostřílený manažer a taktéž bývalý zaměstnanec nVidie, v rozhovoru pro Bit-tech uvedl, že DirectX je důvodem, proč hry na PC nevypadají tak jak by ve skutečnosti mohly.
„Je to legrační. Často máme ve srovnání s Xboxem 360 nebo PlayStationem 3 více jak desetinásobný výkon, ale přesto je zcela zřejmé, že hry nevypadají desetkrát tak dobře,“ uvedl Richard Huddy. A souhlasí s ním údajně i většina vývojářů. I když se pochopitelně najdou výjimky jako zakladatel id Software John Carmack, který nedávno uvedl, že ačkoli DirectX není dokonalé, jde stále o lepší API než jakým je OpenGL.
„Pokud bychom vývojářům umožnili přístup k hardwaru na nižší úrovni, znamenalo by to, že se nejen zvýší jejich možnosti, že mohou inovovat ale také i to, že zatlačí na Microsoft. Nepochybně je pohodlnější a bezpečnější to celé zabalit do softwarové vrstvy, ale to vás bohužel připraví o značnou část výkonu a co je mnohem důležitější, především o možnost inovovat,“ zakončil rozhovor zástupce AMD.