AMD má vlastní obdobu PhysX. Zatím pouze pro profesionály
Na právě skončené konferenci herní vývojářů předvedli společně Autodesk a AMD fyzikální plug-in Bullet Physics založený na standardu OpenCL.
Nová fyzikální knihovna pro zpracování kolizí a dynamických vlastností objektů je založená na Open source pod licencí zlib. Jejím autorem je Erwin Coumans, který v letech 2003 až 2010 pracoval v SONY. Vzhledem k tomu, že vývoj má za sebou pouze pár měsíců, jsou zatím k dispozici plug-iny pouze pro 3D Studio Maya, Houdini, LightWave 3D a Blender. Dále je Bullet Physics integrovaný do Maxon Cinema 4D. Co se týče kompatibility, AMD hýří vysokým sebevědomím – Bullet Physics je možné optimalizovat i pro PlayStation 3 nebo NVIDIA CUDA.
Na právě probíhající konferenci Game Developer’s Conference (GDC 2011) předvedla AMD plug-in určený pro Autodesk Maya. Funkčnost prezentovala na technologickém demu spuštěném na grafické kartě ATI FirePro V8880 (profesionální verze řady ATI Radeon HD 5800). „AMD hodlá spolupracovat s partnery jako je Autodesk na průmyslových standardech a open-source řešeních, které otevírají živé vizuální zážitky. Tento nový plug-in dodá tvůrcům počítačem vytvořené grafiky přístup k výkonnému OpenCL řešení vysoce kvalitní fyzikou, díky níž mohou nabídnout realistické animace nebo renderování objektů,“ řekla Janet Matsuda, generální manažerka profesionální grafiky v AMD.
Zdroj: X-bit Labs