Tržby výrobců PC za Q2 2009
Apple poprvé za několik let muselo sledovat, jak jeho tržby padají. Prvně ekonomická recese odehnala zákazníky od jejích dražších produktů, pak přišla kampaň Microsoftu, která rozdíl mezi cenami notebooků od Apple a konkurence jasně ukazovala a byly oznámeny tržby za druhé čtvrtletí 2009.
Navzdory vydání nových třinácti a patnácti palcových MacBooků Pro, které stojí o 200 dolarů méně, než jejich předchůdci se Apple v druhém čtvrtletí tohoto roku nedařilo. Podle analytické společnosti Gartner společnost na trhu získala jen slabých 0.3% navíc oproti tomu samému období loňského roku - ve prospěch například Toshiby, která prodávala více. Špatně na tom nebyl ani Acer, který si na americkém trhu s počítači polepšil o 6.2%, hlavně díky popularitě netbooků.
Výrazně si podle Gartneru pohoršil Dell, kterého „jen tak tak“ nepředehnalo v počtu prodaných PC HP. Trochu jinak to vidí analytici ze společnosti IDC, kteří Aceru nepřiznávají tak velký podíl na trhu - jinak vše zůstává podobné, Dell oslabil a HP posílilo. "Nejlevnější notebook od Apple stojí 999 dolarů, ale mnoha lidem stačí přístroje mnohem levnější, mezi 700-800 dolary," říká k nemilému výsledku Apple analytik Bob O'Donnell ze společnosti IDC.
Zdroj: DailyTech