Vistalizace 4: optimalizace systému - druhá část
autor: Jiří Vašek , publikováno 25.10.2007
Vistalizace 4: optimalizace systému - druhá část

V další části seriálu dokončíme ladění Windows Vista, tentokrát se soustředíme na pomalejší sestavy, takže provedeme drobné nastavení vizuální stránky systému, zakážeme nepotřebné služby a vše dokončíme různými drobnými úpravami.


Optimalizace sítě

Vistalizace 4: optimalizace systému - druhá část

Co se týče samotného nastavení sítě, zde žádné velké nastavování nehrozí, můžete np. zakázat IPv6 pokud tento protokol nevyužíváte (nejspíše jej nepoužíváte, pokud ano tak o tom s největší pravděpodobností víte). Pokud nevyužíváte sdílení tiskáren či souborů po síti, můžete zakázat NetBIOS. Je možné zakázat či povolit další síťové protokoly či služby, ale jednak jde o dosti složité kombinace nastavení, a jednak ve výchozím nastavení to funguje optimálně, takže není třeba se v tom dále vrtat.

Vistalizace 4: optimalizace systému - druhá část

Poměrně velký zmatek však znamená naprosto předělaná správa všech síťových připojení. Microsoft se pokusil vše udělat jaksi přístupněji a přehledněji, bohužel za cenu horšího přístupu k jednotlivým síťovým připojením samotným. Můžete si proto vytvořit zástupce pro síťová připojení, odkazujícího na ncpa.cpl - což je de facto ovládací panel, který se jinak musí hledat kdesi v hloubce ovládacího panelu Centrum sítí a sdílení.

Síťové vyhledávání

Windows Vista automaticky prohledávají okolní síť, zda náhodou nenarazí na sdílenou tiskárnu. Toto je prakticky zbytečná funkce. Zakázat jde pomocí ovládacího panelu Možnosti složky > Zobrazení > Automaticky vyhledávat síťové tiskárny.

Poznámka: Na mém testovacím systému tato volba nebyla, ale většina internetových zdrojů o ní mluví, netuším kde je problém.

Zrychlení SATA a externích disků

Windows Vista u SATA a externích disků umožňují zvýšit výkon tím, že zapnete caching zápisu. Windows varují, že zapnutí zvyšuje riziko ztráty dat při výpadku proudu a následném vypnutí systému, těžko říct zda se toto riziko vyplatí podstoupit, dle mého názoru asi ano, pokud máte záložní zdroj tak nic řešit nemusíte a určitě zapněte. Nastavení najdete ve vlastnostech disku na kartě Zásady.

Vistalizace 4: optimalizace systému - druhá část

Zrychlení kopírování souborů

Na některých konfiguracích s Windows Vista je kopírování souborů, zvláště po síti, pomalejší než by mělo být. Toto může být způsobeno více faktory. Pokud se vám tedy zdá, že kopírování je ve srovnání s Windows XP pomalé, zkuste následující:

  • pomocí odinstalace součástí Windows zakažte Algoritmus RDC (Remote Differential Compression)
  • jako administrátor v příkazové řádce zkuste spustit příkaz netsh interface tcp set global autotuninglevel=disabled

Vylepšená správa disků

Správce disků Windows Vista konečně umí změnit velikost diskového oddílu bez ztráty dat. Používejte samozřejmě jen pokud víte, co děláte.

Vistalizace 4: optimalizace systému - druhá část

Vistalizace 4: optimalizace systému - druhá část

Odstranění neexistujících zařízení ze systému

Funguje stejný trik jako ve Windows XP, a to nastavení systémové proměnné set devmgr_show_nonpresent_devices=1 a následné zobrazení skrytých zařízení ve Správci zařízení.

Trik na změnu Windows Experience Index

Vistalizace 4: optimalizace systému - druhá část

Vistalizace 4: optimalizace systému - druhá část

Některé programy podmiňují svou činnost dostatečným skóre ve WEI (česky Index uživatelských zkušeností). Tento test je spuštěn automaticky a někdy je skóre příliš nízké a některé programy se mohou odmítnout spustit, ačkoli by měly. Index uživatelských zkušeností WEI jde ale oblafnout, ačkoli skutečný výkon si tím samozřejmě nezvýšíte.

Všechny hodnoty se nachází ve složce \Windows\Performance\WinSAT\DataStore, v nejnovějším .SAT souboru. Jedná se prakticky o XML soubor, takže jeho úprava je zřejmá.

Hromadné označování položek

Vistalizace 4: optimalizace systému - druhá část

Windows Vista stejně jako starší verze Windows umožňují hromadně označovat položky (soubory nebo složky) pomocí držení klávesy Ctrl a klikáním levým tlačítkem myši na jednotlivé položky. Novinkou je druhá možnost označování, která využívá checkboxy (česky asi zaškrtátka), nepotřebujete tedy držet Ctrl. Jak vám tento způsob bude vyhovovat, si musíte vyzkoušet sami pomocí ovládacího panelu Možnosti složky > Zobrazení > Vybírat položky pomocí zašktávacích políček.

Vistalizace 4: optimalizace systému - druhá část

Mizící datum v system tray

Stejně jako ve Windows XP, i ve Windows Vista je zvláštní chyba oznamovací oblasti. V případě že máte "vícepatrový" hlavní panel, vpravo dole je vždy čas, den a datum. Bohužel, pokud je datum osmimístné, tedy první den v roce s tímto problémem je 10. 10. 2007, tak se prostě neukáže. Nechápu, proč tato chyba nebyla dávno opravena, nebo jestli "it's not a bug, it's a feature". Řešení existuje pro oba systémy v podobě zkrácení formátu času (z 10. 10. 2007 na 10. 10. 07). Ovládací panel Místní a jazyková nastavení > Formáty > Vlastní nastavení tohoto formátu > Datum > Krátký formát, změňte z d.M.rrrr na d.M.rr a je po problému.

Vistalizace 4: optimalizace systému - druhá část

Poznámka: Při psaní článku jsem především využíval Windows Vista nainstalované ve virtuálním stroji, proto jsou screenshoty bez Aero efektů a hardware vypadá poněkud divně, jedná se totiž o VM Additions.

Vistalizace 4: optimalizace systému - druhá část

Zdroje: BlackViper.com, TweakHound, Microsoft, JSKYs, SpeedyVista.com, TweakVista.com, Google, Wikipedie a vlastní zkušenosti.



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
25.10.2007 10:09:27   78.128.195.xxx 3623
Ten datum sa da vyriesit aj nastavenim na dd.MM.rrrr
25.10.2007 10:19:23   15.195.185.xxx 1415
presne tak.
25.10.2007 10:16:56   88.100.129.xxx 3753
Co se týče možnosti použít více stránkovacích souborů na více jednotkách, to umí už Windows 2000 i XP (pouze patrně neumí používat je v závislosti na zatížení disků). Např. zrovna teď mám v notebooku pod XP pagefile jak na C: tak na D:, o různých velikostech (na C: pevnej bez možnosti změny, na D: s možností "růst").

Co se týče vypnutí swapu úplně, skutečně to nejde? Např. doma na XP teď mám swap úplně vypnutej, protože mám 4 GB RAM a zatím si systém nestěžoval, že by swap potřeboval, a běží teď hodně svižně... a to používám i virtualizaci VMware a VirtualPC (mmch. když jsem instaloval Fedoru, taky mi hlásila warning, že swap je pro systém důležitej, tak jsem ho udělal, ale jeho využití vidím v Senzors pořád 0, takže ho tam asi taky nepotřebuju ). Ve Windows 2000, který jsem taky zkoušel, swap úplně vypnout nešel, z nějakýho důvodu ho potřebuje (stačil malej, nějakých 64MB a už nevotravoval ).
25.10.2007 17:02:55   84.42.138.xxx 1930
KTM - Kernel transaction manager zajistuje fungovani transakci v systemu, aneb to co je velkou zmenou oproti XP napriklad ve zpusobu jak pracovat se soubory - aneb mohu udelat souborovou transakci se vsim vsudy - bude to atomicke, tedy vysledek se bude jevit v jeden okamzik, bude to jednoznacne, tedy muzeme zjistit jaky je vysledek transakce jednoznacne (povedlo/nepovedlo).. no proste je to neco co XP nedokazou. Chcete prepsat dokumenty ve slozce A dokemetny ve slozce B, ale v polovine presunu dojde k chybe, potom bude mit slozka A pomichane dokumenty nove a puvodni .. s pouzitim transakce se provede rollback a dokumenty zustanou tak jak byly puvodne - cili nedochazi k nechtenym "mixum".

A DTC - distributed transaction Coordinator, tak tam je to horsi, nicmene predpokladam, ze to ma cosi do cineni prave s distribuovanym odkazem v siti a vubec distribuovanym zpracovanim transakci ... tedy napriklad i zpracovanim uvnitr nejake clusteroveho systemu (maji to uz Windows 2003 pokud vim) ... otazka zni .. byt ci nebyt .. tedy vypnout ci nevypnout

Vasku a Jiri, klobouk dolu, sepisovat sluzby je docela na dlouho, sam sem se do takoveho clanku jeste nedokopal. Vedete si dobre
25.10.2007 18:18:24   89.185.245.xxx 1617
budu se snažit držet podobný informační standard budoucích článků. feedback v komentářích je pro mě proto velice důležitý, proto díky za něj.

mimochodem, v současné době se rozhoduji, o čem bude příští článek, pokud čtenáře něco zajímá, samozřejmě mohou o nějaké téma požádat
26.10.2007 05:14:45   62.84.155.xxx 1714
Prilis vela ludi je k Viste velmi skeptickych a plne nechapu vsetky moznosti.

Podla mna by mohol byt velmy prinosny vykonovy test jednotlivyc funkcii.
Ten by mal byt prevedeny v nativnom prostredi nie vo VMWare a hlavne na systeme ktory uz neaku chvilu beha nie na cistej instalacii.
Napriklad prave prinos indexacie a rychlosti vyhladavania sa ukaze az po urcitej dobe(ccc tyzden normalneho pouzivania).
Viem ze taketo testy asi nebudu mozne ale urcite by sa v nom ukazali tie prednosti ktore na prvy pohlad nie su vydiet ;)
27.10.2007 16:23:28   84.42.138.xxx 1720
Musim souhlasit, nedavno vyslo jedno takove srovnani dvou notebooku, kde byla vista bodove lehounce za XP .. ale test byl provaden za trosku nedobrych podminek (pocitace byly dva mesice normalne pouzivany dvema redaktory .. tedy neprosli uplne stejnou zkusenosti) ... takze tezko rict jestli treba XP nebyly trosku hure pouzivane a treba by nebyl vysledny rozdil vice v jejich prospech.

hlavni problem pak vidim v tom, ze lidi vistu povazuji za "dalsi verzi XP". A srovnavaji veci, ktere jsou sice porovnatelne, ale jejich vysledek je vicemene jasny uz z obycejne logicke uvahy (treba ze se zapnutym aerem bude vetsi spotreba baterek ... no na to nepotrebuju preci laboratori test) .. s velkym prekvapenim se pak tedy jakoze dozvime, ze ty visty nejsou to ono, protoze opravdu zrali vice baterek. Aneb kvalitnich porovnani jednotlivych funkci systemu je malo pokud vubec nejake
27.10.2007 22:57:06   83.208.238.xxx 1616
napiste mi clanek o tom jak si rozchodit subwoofer ve vistach, v testu zvuku mi hraje, ale v zadne aplikaci ci hre ne, ovladace jsem zkousel uz asi 2-3 a porad to same, fosnu mam p5b dlx, v xp vsechno slapalo... tohle je jedina neduha kterou ja v techle oknech zatim nasel ;)
28.10.2007 16:03:45   84.42.138.xxx 1314
Visty maji zpravu zvuku udelanou o dost jinak nez XP, coz uz ste asi poznal .. a je tam udelana i sprava "doplňků" (pravym na reproduktorek u hodin - zarizeni pro prehravani - reproduktory - pravym mysidlem - vlastnosti - doplnky) a jeden z nich je primo od MS a jmenuje se "doplnění reproduktorů".. coz rozvede klasicky stereo signal treba pri prehravani mp3 do vsech kanalu. Jinak pokud se nepletu Asus rada P5B ma zvukovku ADI ... uprimnou soustrast.
25.10.2007 17:47:16   213.29.97.xxx 3935
Já mám XP vyladěné ke své spokojenosti a proto
nevidím moc důvodů,proč přecházet na Vistu. Nepopírám,že Vista je v některých ohledech opravdu lepší než XP,ale protože hry už nehraji a DX10 je mi ukradená ,tak důvod proč přecházet opravdu nemám. Myslím,že než budu přecházet na Vistu,tak uplyne ještě hodně vody. Ve chvíli,kdy Microsoft zruší podporu XP,to bude aktuální. A to hned tak nebude........
25.10.2007 22:46:11   212.80.64.xxx 1628
"Dalším pilířem systému je integrace vyhledávacích mechanismů přímo do systému. Tato funkce může být pro mnoho lidí užitečná, osobně však preferuji na disku pořádek, tudíž ji nepotřebuji" --- indexace je základ. Nejedná se jen o (desítky tisíc) souborů, ale i o desítky tisíc emailů, návaznost na Outlook, a třeba také prohledávání programů.

Profík se bez indexace obsahu souborů, emailů a dalšího opravdu neobejde, student s 100 soubory asi ano...
26.10.2007 05:06:36   62.84.155.xxx 1515
Radek to sice nemusel podtrhovat slovy "Profik" a "student" ale naprosto souhlasim.
Taky sem myslel ze indexace my je k nicemu ale skutecne to zrychli a zjednodusi praci az nekolikanasobne...
A prace takhle indexovanym diskem je skutecne radost a ted uz bych rozhodne nemenil.
26.10.2007 08:23:54   89.185.245.xxx 1616
mám terabytové diskové pole plné souborů a bez indexace se v pohodě obejdu. u emailů to je věc jiná, tam se to bezesporu hodí.
25.10.2007 22:50:01   89.176.219.xxx 1716
chtel bych se zeptat ohledne te ztraty dat... pochopil sem spravne ze muzu stratit data "rozpracovana" neuloznena, nebo se muze stat ze po "tvrdym" restartu se mi ztrati polovina disku(prehanim);) ?
26.10.2007 08:25:07   89.185.245.xxx 1716
myslím že s největší pravděpodobností se jedná jen o zapnutí nějakého bufferu, takže "ztráta dat" by znamenala jen poslední zatím neuskutečněné zápisy... ale můžu se mýlit
26.10.2007 10:14:15   217.77.161.xxx 1515
Tady pan Vasek nebo Jiri nema pravdu.

Za prve si je treba uvedomit, ze se ztrati data z aplikacniho/uzivatelova pohledu uz ulozena - ktera cekaji v nejakem tom bufferu na fyzicke zapsani na disk.

A za druhe, na disk se nezapisuji jen soubory - to by jeste nebyla takova tragedie, ale i struktura souboru jako takova - MFT u NTFS nebo FAT u FAT32. A zde zalezi, jak je ta struktura robustni, ale uz klidne muze dojit k bordelu po celem disku. Existujici data by se ztratit nemela, ale pokud si toho nikdo nevsimne, tak pri poskozene MFT muze dojit k prepsani tech existujicich dat necim jinym, protoze si sytem treba bude mylne myslel, ze dana cast disku je prazdna.

Osobne i kdybych mel UPS, tak bych tu funkci nezapinal - nehrozi jen vypadek napajeni, ale treba i poskozeni zdroje, zaseknuti systemu (BSOD) apod, kdy hrozi ta ztrata dat.
26.10.2007 12:31:59   85.70.199.xxx 1615
díky za objasnění. jinak Vašek Jiří, schizofrenik zatím nejsem ;)
27.10.2007 18:49:45   90.176.40.xxx 1515
Mám za to, že metadata jsou u NTFS žurnálována, takže by se poškodit neměla.
29.10.2007 08:36:15   88.100.129.xxx 1514
Njn. Ale moc robustní to musím říct stejně není, už jsem minimálně třikrát obnovoval NTFS partition, kde se ztratil při výpadku proudu nebo jiný chybě komplet boot sektor partition (= 1. sektor na partition, neplést s MBR, což je 1. sektor na fyzickém disku, kde je Partition table, ta zůstala vždycky v pořádku, pouze "odešla" NTFS jednotka, která se pak tvářila jako nenaformátovaná). Naštěstí návrháři NTFS s něčím takovým nejspíš počítali, takže kopie tohohle 1. sektoru jednotky se ukládá ještě do posledního sektoru jednotky, takže se mi to ve většině případů disk editorem podařilo komplet obnovit. Nejednalo se pouze o můj počítač (kde bych pak mohl podezírat nějakou chybu na desce, disku apod.) ale na několika různých discích i z jiných počítačů známých, kterým jsem to povětšinou dokázal obnovit.

Je zajímavý, že s ext3 se mi ještě něco podobnýho nikdy nestalo, tam je to žurnálování a vůbec práce s diskem asi nějak robustnější.
26.1.2008 10:31:59   82.100.0.xxx 43
Chci se zeptat na jednu věc. Když zaškrtnu ve vlastnostech sata disku povolit ukládání do mezipaměti na disku a povolit rozšířený výkon a potvrdím OK, tak při dalším otevření vlastností se mi to zaškrtnutí neudrží. A to přesto že změnu provádím jako administrátor.Nevíte čím by to mohlo být? Diky za odpověď. Mám disk HITACHI HTS542516K9SK00
26.10.2007 07:07:31   83.208.155.xxx 2016
O Vistách zatím ani neuvažuji, natož abych je zkoušel, ale takové články jsou velmi potřeba. Dostanu zatím alespoň obecné povědomí, co si na nás MS zase nachystal. Jen víc takových článků, triky, optimalizace, správa... To mě zajímá, i když ty Visty nemám (zatím - dřív nebo později se stejně nic jiného prodávat nebude). Jen tak dál!
26.10.2007 08:25:36   89.185.245.xxx 1815
přesně toto je smysl celého seriálu! díky
27.10.2007 16:00:50   84.42.138.xxx 1616
po osmi mesicich s vistou, kdyz se me nekdo zepta "mam nebo nemam koupit vistu"..moje odpoved zni, az koupis novej komp kup ho s vistama a do te doby si o tom treba neco precti. Ono neni kam spechat a vubec to nezalezi na tom jestli je nebo neni nejake SP1 nebo jestli clovek musi koupit super nabouchany pocitac aby visty rozjel (ani jedno opravdu neni potreba). Jde spise o pocit a o to vykaslat se na nejaky predsudek ... pokud nekomu podrobny clanek nebo popis systemu pomuze prekonat pocatecni neduveru, tak je to super.
26.10.2007 08:08:18   89.29.32.xxx 1916
Název článku je Optimalizace systému Windows Vista, nevím, články mi připadají spíše jako "Seznamte se s Windows Vista" ;-)
26.10.2007 08:26:29   89.185.245.xxx 1615
obojí je pravda
26.10.2007 11:25:50   194.212.232.xxx 1716
Chtěl jsem se zeptat jakou máte zkušenost se zapnutou službou superfetch pro herní PC, tzn. jde mi o to, jestli když je pro mně prioritou herní výkon a ne rychlé spuštění programů jestli má smysl mít superftech zapnutý. Pokud napřídklad by byl na netu nějaký test či srovnání budu rád za odkaz.
26.10.2007 14:11:56   85.70.199.xxx 1516
na netu jsem se dočetl, že superfetch na hry záporný vliv nemá. jak jsem koupil, tak prodávám, bohužel nejsem hráč a ani tohle neplánuji nějak hlouběji testovat, takže netuším...
27.10.2007 16:12:47   84.42.138.xxx 1615
Tak to na to je tezke odpovedet abych pravdu rekl, her sem tady zkusil uz opravdu hodne .. od starickeho Red Alertu a Earth Worm Jima az po nejnovejsi UT3 (zatim demo). Superfetch mam vicemene ted uz jen zapnuty, ale nepocituju zadne spatne vlivy, hry mi neswapujou nejako urputne, jejich spousteni mi taky neprijde nejako zpomalovane nebo naopak zrychlovane... (C2D E6400, 1GB 667Mhz RAM, GF 7600GT)
26.10.2007 14:05:54   212.24.144.xxx 1414
Zdravím pana Vaska. Tento serial je urcite prinosem. Jen bych se radeji nez vecem, ktere jsou stejne jako u WXP venoval vice novinkam ve Vistach. Konkretne byste se mohl trochu rozepsat o Centrum Siti a sdileni, jehoz funkce mne (a urcite i dalsim) unikaji. Konkretne nevim, co presne provadi prepinani mezi Verejnym a Privatnim typem lokality, sdileni medii atd... Dekuji
26.10.2007 14:10:34   85.70.199.xxx 1615
souhlas. konkrétně Centrum sítí a zabezpečení jsem zatím podrobně nepopsal jednoduše proto, že sám dost dobře nechápu co k čemu je. jakmile to dostatečně pochopím, samozřejmě se o vědomosti mohu podělit. díky za tip!
27.10.2007 12:56:53   85.207.119.xxx 1615
Nevim jestli se mi to jen zda ale Vista desne hrabe na disk at ma dost pameti nebo ne mam AMD na 2,6GHz 1GB RAM a systemovbej HDD je 36GB WD Raptor s 10000 ot/min a presto to silene porad hrabe kdyz treba pomoci win+d schazuju hru abych se dostal do win je to 3x pomalejsi nez za notesu s XPckama a sempronem 2Ghz

to je asi tak jedine co me ve vistach trapi to silene hrabani na disk....
27.10.2007 16:30:17   84.42.138.xxx 1722
vzpominam si ze v urcite fazi pouzivani visty me to taky docela znepokojovalo.. mel sem pocit ze se porad neco swapuje indexuje kontroluje loguje .. ale po nejake dobe se tohle vytratilo, samozrejme hry mi hrabou na disk, kdyz se prepinam do systemu (coz mi delali teda uz od W95).. rekl bych, ze dost zalezi na tom v jakem rozpolozeni cely pocitac je :-/ kolik se indexuje, jak dlouho se pocitac pouziva atd atd...
28.10.2007 17:20:37   85.207.122.xxx 1715
No 1 GB na Vistu je málo, aby to jelo slušně, tak to chce 2 GB. Při dnešních cenách to není problém.
29.10.2007 17:54:56   83.208.1.xxx 1514
Pane Vašku, píšete výborné články, dost se z nich dozví úplný laik i zkušenější uživatel a tak to má být. Ještě bych ale být Vámi některé věci zdokonalil.
Za prvé: když píšete, že všichni víme, jak editovat XML, přece jen bych to neználkům fofrem objasnil. Nemusí to být stať, ale pár slov je pořád lepší, než od toho „alibisticky“ utéct ve stylu, že je to přece každému jasné. Ale nic ve zlém. :-)
Za druhé: když u tipu pro rychlejší kopírování souborů radíte spuštění příkazu z příkazové řádky, nebylo by na škodu napsat i možnost protipříkazu, který to uvede do původního stavu, pokud to uživateli nepomůže. Jde o příkaz
Kód:
netsh interface tcp set global autotuninglevel=normal
. Mnoho lidí by nakonec čekalo spíš argument
Kód:
allowed
. Dá se to pochopitelně vygooglovat, ale když už, tak už...
Jinak pokračujte, držím Vám palce. Příště si snad Vaši Vistalizaci přečtu včas a budu tak moct přispět padesátníkem nebo o kolik to umožňuje navýšit prémii. :-)
A můj tip na další pokračování Vistalizace? Určitě bych doporučil pořádně rozebrat sítě a vše kolem nich. Vista do nich vnášejí strašný zmatek, bylo by třeba to nějak především laikům osvětlit. Držte se!
3.11.2007 17:05:41   85.70.199.xxx 1313
díky! k sítím se rozhodně dostanu, jen nevím kdy budu mít čas pokračovat v seriálu...
29.10.2007 18:02:39   83.208.1.xxx 1515
Ráno jsem si zkusil vypnout Aero, protože mě vyděsila spotřeba paměti Vist - z 2 GB fyzické RAM cca 920 MB. Tak jsem si dal klasický styl dvoutisícovek, pro jistotu restartoval, aby se změny mohly projevit i v "pročištěné" paměti a ouha - spotřeba se zvedla o 150 MB. Aero šlo rychle zpátky, spotřeba se opět změnila k devíti stovkám MB.
Díky p. Vaškovi za objasnění té funkce superfetch, či jak se to jmenuje. Myslím to předžvýkávání často pouštěných aplikací RAMkou. Sám systém by asi tolik paměti nesežral. A často spouštěné aplikace jsou ve Vistách opravdu mrštnější než v XP.
Závěr? Nevypínat Aero! Paměti to nepomůže (v mém případě naopak) a navíc se na to ještě docela hezky dívá. Visty jsou první OS od MS, který se mi líbí. Styl Win 2000 vypadal na mé širokoúhlé 22-ce opravdu prehistoricky...
1.11.2007 11:44:53   147.228.11.xxx 1615
Místo změny stylu zkuste vypnout službu "Správce relací správce oken plochy", tím se kompletně vypne i celé Aero - úspora paměti pak není zanedbatelná.
31.10.2007 19:14:10   89.102.178.xxx 1515
Tak si jdu prehodit Winy a divat sa na new super prostredicko.Jine funkce atd.Sice hodne lidi co znam rikam ze by do Vist neslo tak ja rikam pro ne mam nedavno new Pc a tak mi to nijak neublizi.A Neni problem se vratit kdyztak zpet k XP ikdyz to snad me neceka.Jinak clank supr.
1.11.2007 14:19:14   213.29.97.xxx 1515
Chci se zeptat,jestli se dá ve windows vista změnit jazyk.Příklad:Koupil sem levně neměcké visty a potřebuje do češtiny.Víte jak na to?
3.11.2007 14:26:19   82.113.50.xxx 1413
zobec
Hele tady to pochopíš a čti až do konce

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

234 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 106.6Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.