Call of Duty: Advanced Warfare – konečně Next-Gen!
Seznam kapitol
U nového dílu ságy Call of Duty nás tvůrci lákali na konečně nový grafický engine, poutavý příběh s Kevinem Spaceym a také na futuristické exoskelety, které vám propůjčí nadlidské schopností. V recenzi si povíme, jaké novinky na vás čekají, do jaké míry jde o pokrok oproti předchozím dílům, co zůstalo při starém i co se vysloveně nepovedlo.
Série Call of Duty je s námi už pěknou řádku let – už je to skoro dvanáct let od okamžiku, kdy vyšlo první CoD. Během této doby si značka vybudovala prominentní postavení na herním trhu. Přispěly k tomu oblíbené tituly jako CoD 2 a CoD 4: Modern Warfare. Ostatní tvůrci fps her tehdy mohli jen závidět. Obrovská fanouškovská základna neustále rostla a vydavatel Activision si mnul ruce.
Prakticky každoroční uvedení nového titulu v sérii Call of Duty ale postupně vedlo k rozmělnění inovací a rozdílů mezi jednotlivé díly a stejně tak rychle, jak přibývali ze začátku fanoušci, začali přibývat i kritici způsobu vydávání nových dílů CoD. Ti vinili tvůrce hry nejen z nedostatečné inovace, ale dokonce z neustálého recyklování samotných herních prvků. Mohli jsme tak být svědky videí, které porovnávala jednotlivé tituly a ukazovala na nich, co všechno zůstalo „od minule“ nezměněno.
S tím šla ruku v ruce zastarávající grafika. To je mimochodem také jeden z důvodů nenávisti ke konzolím – aby nové hry běžely na starším HW konzolí, tak (i přes pokročilé optimalizace) musejí využívat jen částečně možnosti soudobého hardware v PC. Ve výsledku to má ale i své výhody. U řady her není zapotřebí každý rok kupovat nový počítač, abyste dosáhli plynulosti.
Co ale bylo doménou většiny CoD her, byl propracovaný příběh, který hráče vtáhl do děje a to jak skrze předrenderované videa, tak i pomocí naskriptovaných in-game sekvencí. Jeho linearita byla už tehdy patrná, stejně tak jako linearita samotných misí, ale pro pohodové hraní to stačilo a hráči si moc nestěžovali. Součástí úspěchu hry byl také její multiplayer. Především druhý a čtvrtý díl po řadu let dominoval eSportu, z hry se vyvinul vysoce kompetitivní titul, kde se už nehrálo jen o nějaké statistiky, ale o vítězství v turnajích, které bylo ohodnoceno vysokými částkami.
Nyní přichází na řadu již 11. titul série CoD – Advanced Warfare. Jak již sám název a i řada trailerů napovídá, jde o posun do nového herního prostředí. Druhá světová ani Vietnam už nejsou cool, moderní (současné) zbraně jsou již ohrané, tak tvůrce hry vsadil na nový trend. Futuristickou výzbroj a výstroj vojáků, z nepříliš vzdálené budoucnosti.
Už to není jen o tom, kdo má větší a rychlejší zbraň. Do hry se dostává i podpůrná výbava běžného vojáka – exoskelet a řada dalších vychytávek. Je dobré podotknout, že řada z těchto věcí je založena alespoň částečně na realitě.
Tyto novinky vypadají na papíře dobře, ale samy o sobě úspěšnou hru nedělají. Co hráče bude zajímat, je hratelnost i grafika. Podařilo se v novém dílu už vymanit z historické závislosti na starých konzolích a dostaneme titul hodný roku 2014?